تاکنون در هیچ بخشی از وزارت ارشاد و زیر مجموعه های آن رکود و ایستایی وجود نداشته و همواره در همه عرصه ها عملکرد و دستاوردهای این وزارتخانه بویژه در دولت دهم رو به رشد و پویایی بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،"سیدمحمد حسینی" روز سه شنبه در آیین گشایش نمایشگاه ˈره توشهˈ در تالار وحدت، ضمن تشکر و قدردانی از تمامی کارکنان وزارت ارشاد و زیر مجموعه آن، دستیابی این وزارتخانه به دستاوردها، پیشرفت ها، رشد و پویای را مرهون زحمات و تلاش آنان در حوزه فرهنگ و هنر دانست. 
وی به حیطه فعالیت گسترده وزارت ارشاد اشاره کرد و گفت: هر انسان منصفی با مشاهده این نمایشگاه بطور یقین متوجه می شود که چه اقدامات بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر بویژه در دولت دهم برداشته شده است. 
حسینی با ارائه آمار و ارقام برخی فعالیت های انجام گرفته، افزود: برگزاری جشنواره ها، افتتاح پروژه ها و طرح ها و نیز دهها امور فرهنگی هنری دیگر که برای نخستین بار در حوزه فرهنگ و هنر صورت پذیرفته، در نوع خود کم نظیر و حتی منحصر بفرد بوده است. 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، راه اندازی سازمان امور سینمایی، ایجاد معاونت عطرت و قرآن، تشکیل بنیاد مد و لباس، تشکیل بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) و جشنواره های آیات را از نمونه اقدامات ماندگاری نامید که به گفته وی برای نخستین بار در وزارت ارشاد انجام شده است.
به گفته حسینی، چنین اقداماتی بیانگر آن است که ظرفیت های فراوانی در کشور وجود دارد که می تواند راه ها را گشوده و زمینه ساز فعالیت های گسترده در کشور شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همواره بر این نکته تاکید شده که در فرصتی که در اختیار داریم، مسوولیت و رسالت خطیر خود را به نحو احسن انجام داده و کارها بر اساس آموزه های دینی، اسلامی و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی صورت پذیرد. 
حسینی ادامه داد: از ابتدا به همه همکاران در وزارت ارشاد و زیر مجموعه توصیه کرده ایم که به کارهای سطحی بسنده نکرده و نگاه خود را به افق های دور معطوف سازند. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همچنین به همکاران توصیه شده کارها و فعالیت ها را بگونه ای انجام دهند که رنگ الهی داشته باشد و رضای خدا و خلق او را همواره مد نظر داشته باشند.
حسینی همچنین ابراز امیدواری کرد در سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی"، اهالی فرهنگ و هنر تلاش کنند، ضمن فرهنگ سازی برای تحقق عنوان سال 92، روحیه شجاعت، فداکاری، گذشت، همگرایی و وحدت را در مردم تقویت و زنده نگاه دارند. 
در این مراسم جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ،معاونان ،مشاوران،مدیران مرکز و استانهای وزارت ارشادو جمعی از شاعران،نویسندگان،اهالی مطبوعات و رسانه نیز حضور داشتند. 
نمایشگاه "ره توشه" با حضور جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، معاونان و مدیران وزارت ارشاد و نیز تعدادی از مسوولان خبرگزاری ها و مطبوعات افتتاح شد. 
این نمایشگاه با هدف اطلاع رسانی از مجموعه فعالیت، دستاورد و عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مختلف و مقایسه آن با سال ها و دوره های گذشته برپا شده است.
نمایشگاه "ره توشه" در تالار وحدت و در فضای به مساحت 1500 متر مربع و در قالب 22 بخش اصلی برپا شده و در حاشیه این نمایشگاه نیز دو نشریه اختصاصی توزیع می شود.
همچنین در این نمایشگاه محصولات فرهنگی هنری در قالب لوح فشرده به مردم عرضه خواهد شد.
نمایشگاه "ره توشه" تا چهارم اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران برگزار برپا است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار