مدیر کل و ارتباطات مردمی هلال احمر گفت: تا کنون تلفات خاصی از این زلزله مشاهده نشده است.

* آماده باش اورژانس معین سیستان بلوچستان
آماده باش مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی استانهای ایلام، بوشهر، بندرعباس ، شیراز،خراسان جنوبی برای اعزام به مناطق زلزله زده استان سیستان و بلوچستان
رئیس اورژانس کشور یادآور شد : با توجه به عمق زیاد زمین لرزه خوشبختانه تخریب و مصدوم زیادی نداشته ایم.
همچنین تا کنون هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده است.
طالبیان افزود: در حال حاضر مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی سیستان بلوچستان هیچگونه نیازی جهت خدمات امدادی و درمانی به سایر استانها نکرده است.  حا‌جیان در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران گفت: تا کنون تلفات خاصی از این زلزله مشاهده نشده است و علت آنرا عمق زیاد آن که 95 کیلومتر بوده است رقم زدند.
* هنوز تعداد مجروحین اعلام نشده است
 قائم مقام سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت:از 8 استان کشور 4 تیم عملیاتی به منطقه زلزله زده سیستان و بلوچستان اعزام شدند.
شجیعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در مجموع 32 تیم عملیاتی هلال احمر که شامل ( اصفهان – یزد، فارس- هرمزگان – کرمان- چهار محال و بختیاری – خراسان رضوی و جنوبی به این منطقه اعزام شدند.
وی در ادامه گفت: 10 تیم عملیاتی دیگر از خود این استان از منطقه حضور دارند.

رئیس سازمان امداد ونجات هلال احمر گفت: تیم‌های ارزیاب امداد و نجات برای بررسی خسارات احتمالی زلزله به منطقه اعزام شده‌اند.

* وقوع زلزله در ۷ روستا


محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران گفت: زلزله در استان سیستان و بلوچستان و در شهرهای زابل، کنارک و خاش احساس شده و تیم های امداد و نجات برای ارزیابی وسعت زلزله و اعزام نیروهای بیشتر اعزام
شده اند.
 وی افزود:  ۳ بالگرد برای بررسی خسارتهای احتمالی به منطقه اعزام شده اند.
 در 7روستا از جمله روستاهای گشت، کوه سفید، پشتوک و تیزاب این زلزله احساس شده است و امیدواریم به تراکم جمعیتی کم منطقه خسارتهای وارده شده زیاد نباشد.

* اعزام تیم‌های واکنش سریع هلال احمر به سراوان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در زاهدان با اشاره به زلزله اخیر در سراوان گفت: تیم‌های واکنش سریع هلال احمر به سراوان اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران رسول راشکی تصريح کرد : تمام تيمهاي های واکنش سریع شهر‌های خاش ، سوران و زاهدان به سراوان اعزام شده‌اند.

رسول راشکی افزود:از شهرستان‌ سوران به دلیل مجاورت با محل وقوع زلزله از هر کدام دو تیم به منطقه گسیل شده‌اند.

وی تصریح کرد: سه تیم واکنش سریع این جمعیت نیز از زاهدان دقایقی پیش به منطقه سراوان اعزام شده‌اند.در پی زلزله 7.5 ریشتری دقایقی قبل ارتباطات تلفنی در سیستان و بلوچستان برقرار است.

*اعزام سگها‌ی زنده یا‌ب به منطقه زلزله زده سر‌اوان

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام 17تیم سگها‌ی زنده یا‌ب به مناطق زلزله سر‌اوان خبر داد.
 محمود در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مظفر گفت: در پی زمین لرزه 5/7 ریشتری که امروز ساعت 14:15 دقیقه ظهر رخ داد 17 تیم سگها‌ی زنده یاب جهت انجام عملیات جست و جو نجات به این منطقه اعزام شدند.
* ارتباطات تلفنی برقرار است
حسین پور مشاور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران  عنوان كرد: هیات کارشناسی وزارت ارتباطات در محل حادثه مستقر است در صورت بروز قطعی مشکل را مرتفع سازد و تا کنون هیچ قطعی وجود نداشته است . 
وی خاطر نشان کرد: تجهیزات ثابت و سیار تلفن هم به مناطق حادثه دیده فرستاده شده و با توجه به اینکه به دلیل بروز حادثه ترافیک تماس ها بالا است مشکلی برای برقراری ارتباط وجود نداشته باشد .

*اعزام تیمهای بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر به سیستان و بلوچستان

مدیر کل بهداشت و درمان اضطراری هلال احمر گفت: در پی وقوع زمین لرزه ای در منطقه سر‌اوان، تیم های بهداشت و درمان هلال احمر به این منطقه اعزام شدند.
علیخانی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران  گفت: تیمهای بهداشت و درمان هلال احمر از استانهای سیستان  و بلوچستان و هر‌مزگان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

*اعزام 9 آمبولانس 21 اتوبوس آمبولانس به مناطق زلزله زده سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی کشور از اعزام 9 آمبولانس و 1 تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده سیستان و بلوچستان خبر داد.
طا‌لبیان در گفتگو با خبرنگار حوادث  باشگاه خبرنگاران عنوان کرد فاصله پس از وقوع زمین لرزه 9 آمبولانس 1 تیم ارزیاب امدادی به همراه رئیس مرکز زاهدان به مناطق زلزله زده رفتند.
وی ادامه داد: 2 اتوبوس آمبولانس نیز در حال اعزام هستند.
همچنین اورژانس استان های بوشهر، بندر عباس، و شیراز و ایلام اعلام کردند آمادگی کردند تا هر چه سریعتر به مناطق اعزام شدند.

* اعزام 10 تیم امدادی هلال احمر به منطقه

محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با  خبرنگاراجتماعي باشگاه خبرنگاران؛، با اعلام خبر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.7 ریشتر در اعماق درونی زمین، گفت: در پی وقوع این زمین لرزه 10 تیم ارزیاب از شعب شهرستان‌های خاش و سراوان برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند.
 
وی با بی‌سابقه خواندن وقوع زمین‌لرزه‌ای با این بزرگی در کشور، افزود: در پی وقوع زمین لرزه در 36 کیلومتری منطقه گشت حد فاصل خاش و سراوان، تیم‌های ارزیابی و امدادی جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان از طریق زمین و هوا به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.
 
 رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه كرد: بر اساس اطلاعات آماری سرشماری سال 85 خوشبختانه شمار خانواده‌های ساکن در این منطقه بالا نیست.
 
وی همچنین اظهار کرد: از میزان تلفات و خسارت‌های احتمالی زلزله گزارشی نرسیده نداریم.

*زلزله شرق ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز احساس شد
 
زمین‌لرزه سراوان در شهرهای کراچی و بلوچستان پاکستان و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز احساس شده است .
 
حیدر حیدری در گفتگو با خبرنگار حوادث  باشگاه خبرنگاران گفت: تیم های ارزیابی و امدادی هلال احمر از تهران و سیستان و بلوچستان و استانهای همجوار به این منطقه اعزام شدند
وی ادامه داد : سه بالگرد هوایی از کرمان به این منطقه اعزام و از شهرهای کرمان ، هرمزگان ، خراسان جنوبی ، اصفهان به این منطقه کمک رسانی می کنند.
*مردم ساکنان مناطق همجوار از حضور به منطقه زلزله زده خودداری کنند

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: حضور بی مورد عموم مردم به سروان خود داری شود.

 رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: به منظور تسهیل در روند امداد رسانی به منطقه زلزله زده سراروان از مردم خواسته شد از  مراجعه و حضور بی مورد به این منطقه جدا خودداری نمایند.

 محمود مظفر گفت: برای اینکه امداد رسانی به موقع صورت گیرد مردم ساکن در مناطق همجوار جدا از حضور بی مورد خود به این منطقه خودداری نمایند.
مظفر در عین حال اظهار کرد که بر اساس اطلاعات آماری سرشماری سال 85 خوشبختانه شمار خانواده‌های ساکن در این منطقه بالا نیست.
*10 تیم عملیاتی در منطقه حاضرند
مظفر گفت: 25 روستا در این منطقه ارزیابی 10تیم در این منطقه حاضر هستند.
وی در ادامه از 50 نفر نیروی ارزیابی و عملیاتی که در منطقه حضور دارند خبر داد.
وی در ادامه گفت: اورژانس اعلام کرده که 3 نفر مصدوم شدند.
گفتنی است که دیوار منازل مسکونی ترک خورده است./ف
برچسب ها: زلزله ، سراوان ، کشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار