یک متخصص انکولوژی عنوان کرد: که استعمال سیگار به طور متوسط بیش از 13 سال از عمر این افراد را کم می کند.

دکتر علی قنبری مطلق فوق تخصص انکولوژی در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: سیگار به طور متوسط بیش از 13 سال از عمر افراد سیگاری را کم می کند که تقریبا 50 درصد سیگاری ها به دلیل بیماری هایی میمیرند که مربوط به استعمال سیگار است.
 
وی افزود: سیگار اولین دلیل قابل پیشگیری از مرگ در بسیاری از کشورهاست اینکه ما می توانیم از اثرات یک عامل ایجاد کننده ی مرگ جلوگیری کنیم بسیار پر اهمیت است در واقع ما از یک عاملی که می تواند در کاهش عمر ما تاثیرگذار باشد جلوگیری کنیم.
 
وی با اشاره به اثرات سیگار در بروز سرطان عنوان کرد: اثرات سیگار در برخی از سرطان ها نقش ثابت شده ای دارد و اثر آن روی برخی دیگر از سرطان ها در حال تحقیق است.
 
قنبری مطلق ادامه داد: سیگار یکی از مهمترین و شایعترین دلیل ناتوانی ها و آسیب های افراد مصرف کننده ی این ماده ی دخانی است.
 
وی در خصوص اثرات سیگار روی خانم های باردار تصریح کرد: استعمال سیگار توسط مادر باردار اثرات جبران ناپذیری روی جنین دارد البته باید توجه داشت این اثر می تواند حتی در اثر استعمال سیگار اطرافیان مادر باردار هم بر روی جنین ایجاد شود در واقع سیگار باعث پارگی پرده ی آمینیون زایمان زودرس و حتی سقط می شود.
 
وی در خصوص ترک سیگار افزود: از همان روز اول که فرد سیگاری سیگار خود را ترک می کند متوجه اثرات خوب این ترک می شود اولین اثر خوب ترک کاهش فشارخون افراد سیگاری است از همان اولین روز که فرد سیگار را کنار می گذارد فشارخون او شروع به کاهش می کند و سطح co2 آن کم می شود.
 
این متخصص انکولوژی اظهار داشت: در طی سال اولی که فرد سیگاری سیگارش را ترک می کند احساس افزایش انرژی می کند گردش خون و عملکرد ریوی او نیز بهبود پیدا می کند در سال دوم بعد از ترک سیگار خطر مرگ از بیماری های قلبی عروقی و مغزی نیز کاهش می یابد و به اندازه ی 5 تا 15 سال احتمال ابتلای فرد به سرطان کاهش پیدا می کند./ع2
برچسب ها: سیگار ، فشار ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار