رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مهمترین وظیفه شوراهای حل اختلاف جلب اعتماد مردم است که باید در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام "علی توکلی" در جمع اعضای شوراهای حل اختلاف شهر کرمان اظهار داشت: در شوراهای حل اختلاف عموماً از افراد با تجربه و معتمد مردم استفاده شده که این افراد باید با تکیه بر این امر همواره پرونده‌های ارجاع شده را به سمت صلح و سازش سوق دهند.

رئیس کل دادگستری استان كرمان یکی از عمده ترین گلایه‌های مردمی از شوراها را اطاله دادرسی دانست و بیان داشت: با تسریع در رسیدگی به پرونده‌های شورا باید اطاله دادرسی را به حداقل رساند.

وي افزود: اگر پرونده‌ای در صلاحیت شورا است باید با صلح و سازش و یا با صدور رای هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود و چنانچه پرونده در صلاحیت شوراها نیست به قید فوریت به دادگاه ارجاع شود.

حجت‌الاسلام توکلی گوش دادن به درد دل و صحبت‌های مراجعان به شوراهای حل اختلاف را از دیگر مسائل اعتماد ساز مردم به شوراها دانست و گفت: اعضای شوراهای حل اختلاف در زمان رسیدگی به پرونده به حرف‌ها و درد دل‌های ارباب رجوع خود گوش دهند که این امر و در کنار کاهش اطاله دادرسی جلب اعتماد مردم به شوراها را در پی خواهد داشت.

وي نزدیکی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را یادآور شد و تاکید کرد: مراقب باشید در این انتخابات از جایگاه، موقعیت و امکانات شوراها به نفع شخص یا گروهی استفاده نشود که این کار به حیثیت و بی طرفی شورا لطمه وارد کرده و هم یک آفت و آسیب برای افراد خواهد بود.

حجت‌الاسلام توكلي با اشاره به رسیدگی به بیش 45000 پرونده در شهر کرمان در سال گذشته توسط شوراهای حل اختلاف این شهر تصریح کرد: این امر تبلور دقت، سرعت و خدمت در شوراهای حل اختلاف است.

رئیس کل دادگستری استان كرماناعضای شوراهای حل اختلاف را از سالم ترین و بی حاشیه ترین افراد جامعه معرفی و خاطرنشان کرد: امیدوارم سال جاری را با اراده‌ای قوی، عزمی مصمم تر و دلی امیدوارتر فعالیت كنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: شورا ، اختلاف ، کرمان ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار