سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بيان اينكه دولت‌ها نباید هیچ نوع حرکت خشونت‌آمیز را توجیه کنند، گفت: اعتقاد داریم همه کشورها باید سعی کنند تا زمینه آرامش و امنیت برای همه جهانیان برقرار و ریشه اقدامات اقدامات تروریستی در تمام دنیا خشکانده شود.

رامین مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در واکنش به انفجارهای امروز شهر بوستون آمریکا گفت: این حادثه که منجر به کشته‌شدن مردم عادی شد، هر انسانی را متاثر می‌کند.

وي در ادامه افزود: ما هر اقدامی که جان انسان‌های بی‌گناه را به خطر اندازد، به شدت محکوم می‌کنیم.

مهمانپرست با بيان اينكه دولت‌ها نباید هیچ نوع حرکت خشونت‌آمیز را توجیه کنند، گفت: اعتقاد داریم همه کشورها باید سعی کنند تا زمینه آرامش و امنیت برای همه جهانیان برقرار و ریشه اقدامات اقدامات تروریستی در تمام دنیا خشکانده شود.

** برخي دولتها حمايت از گروه‌هاي افراط‌گرا را مثبت تلقي مي‌كنند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: وظیفه تمام انسان‌هاست که با اینگونه رفتارها و حرکت‌ها مقابله کنند اما برخی جریان‌های سیاسی و برخی از دولت‌ها برای تامین منافع خود حمایت از گروه‌های افراط‌گرا را مثبت تلقی می‌کنند.

مهمان‌پرست ادامه داد: استفاده از سلاح در آمریکا به شدت گسترش یافته بنابراین باید ریشه آن شناسایی و با آن برخورد شود تا دیگر منجر به کشته‌شدن انسان‌های بی‌گناه نشود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پدیده تروریسم به همه جهانیان صدمه می‌زند و باید برای مقابله با چنین رویکردی همکاری و تعامل نهادينه شده و از انسان‌های بی‌گناه دفاع کنیم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار