مديرعامل شركت نفت مناطق مركزي ايران از توقف روند آبي شدن بسياري از چاه هاي گازي تحت پوشش اين شركت خبر داد و گفت: با برنامه ريزي منسجم و تلاش هاي صورت گرفته طي سال هاي اخير، آبي شدن چاه هاي گازي تا حدود زيادي كنترل شده و حتي اين روند در بسياري از چاه ها متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي فكور به نقل از پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران، با بيان اين مطلب افزود: با توجه به اينكه در مياديني مانند سرخون، روند تدريجي و كند آبي شدن ادامه دارد، لازم است كنترل بيشتري بر آن اعمال شود.

وي در عين حال، از توقف كامل روند آبي شدن در چاه هاي ميدان گازي كنگان خبر داد و گفت: اين ميدان، دومين ميدان بزرگ خشكي گازي در خاروميانه است كه موفقيت آميز بودن اقدامات انجام گرفته بر روي چاه هاي آن، نشان دهنده تجزيه و تحليل درست چاه ها و برنامه ريزي اصولي است.

ركورد توليد روزانه 310 ميليون مترمكعب گاز در سال 91

فكور در ادامه با اشاره به تحقق برنامه توليد تكليفي شركت نفت مناطق مركزي ايران در سال گذشته، اظهار داشت: با تلاش كاركنان، توليد گاز اين شركت در سال 91 تا 310 ميليون مترمكعب در روزهاي سرد سال افزايش يافت.

مديرعامل شركت نفت مناطق مركزي ايران در خصوص برنامه توليد گاز اين شركت در سال جاري نيز توضيح داد: برنامه توليد گاز در هشت ماه ابتداي سال، به طور متوسط 232 ميليون مترمكعب است كه اين ميزان توليد در چهار ماه پاياني امسال به حدود 300 ميليون مترمكعب در روز افزايش مي يابد.

وي اهميت توليد گاز از فازهاي باقيمانده پارس جنوبي را مورد تاكيد قرار داد و با اشاره به فعاليت هايي كه دراين زمينه در دست اقدام است، خاطرنشان كرد: تا زمان توسعه كامل اين فازها، شركت نفت مناطق مركزي ايران كمبودهاي احتمالي را جبران مي كند؛ به طوريكه توليد كنوني اين شركت، 40 ميليون مترمكعب بيش از برنامه تكليفي است./ر
برچسب ها: نفت ، چاه ، گاز ، برنامه ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار