برخي بر اين باورند كه كه عامل اصلي اين بمبگذاري دولت آمريكا بوده است. عده اي ديگر آن را مرتبط با گروههاي مسلح آمريكايي دانسته اند كه مدافع قانون آزادي حمل و استفاده از اسلحه هستند و عده اي نيز اين انفجار را در ارتباط با روز "ميهن پرستي" در آمريكاست مي دانند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  صداي روسيه، "آلكس جونز" يكي از تحليلگران آمريكايي بر اين باور است كه مسئوليت حادثه انفجار در "بوستون" مي تواند برعهده دولت آمريكا باشد. از سوي ديگر وي به نقش گروههاي راستگراي افراطي آمريكايي اشاره مي كند كه با اصلاحات اعمال شده در مورد قانون آزادي حمل و استفاده از اسلحه مخالف هستند و اين احتمال را مي دهد كه اين اقدام از سوي آنان بوده باشد.


"الكس آلتمن" نيز كه با نشريه "تايم" همكاري مي كند با اشاره به "روز ميهن پرستي" در آمريكا اشاره دارد كه در سال 1995 ميلادي نيز همزمان با اين روز حادثه بمبگذاري توسط گروهي شبه نظامي روي داد. اين روز همواره در سومين دوشنبه ماه آوريل جشن گرفته مي شود. 
گمانه زني ها در مورد عامل بمبگذاري اخير آنقدر بالا گرفته است كه يكي از كاربران شبكه اجتماعي "توئيتر" با انتشار عكسي از يك مرد كه بر روي پشت بام خانه اي در نزديكي محل بمبگذاري در حال راه رفتن بوده است احتمال داده كه شايد وي در اين حادثه نقش داشته است (!)‌ گرچه هيچ گونه شاهدي مبني بر اثبات اين ادعا بدست نيامده است. يكي ديگر از كاربران نيز در پاسخ به اين كاربر اظهار داشته كه اين مرد يكي از كاركنان امنيتي در جريان برگزاري مسابقه ماراتن در شهر بوستون بوده است. 







برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، اسلحه ، بمب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار