معاون سیاسی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان دارای 42 منطقه ویژه اجتماعی است که رفع تنگناها و توسعه این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، رجبعلی شیخ زاده صبح امروز به خبرنگاران گفت: با تأکید ریاست جمهوری مبنی بر رسیدگی جدی به مسائل مناطق ویژه اجتماعی در استان مشکلات و نیاز های این مناطق با همکاری دستگاههای اجرایی و کارگروه توسعه مناطق ویژه بررسی شده است.

وی افزود: مناطق اجتماعی ویژه شامل بافت های فرسوده، مناطق حاشیه ای و یا قسمت هایی از شهر است که بدون مجوز قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام کرده اند.

وی گفت: این مناطق به طور معمول با کمبود و یا محرومیت از خدمات رفاهی ، اجتماعی و فرهنگی روبرو هستند.

شیخ زاده ادامه داد: به همین منظور در راستای توسعه فرهنگی در این مکان ها احداث 55 سالن ورزشی و ایجاد کانون های فرهنگی در این مناطق در دستور کار قرار گرقته است .

وی گفت: همچنین در نقاط شناسایی شده نسبت به ایجاد مراکز درمان سرپایی، اقامتی میان مدت، مراکز بهبودی، بهداشتی و درمانی اقدام خواهد شد.

وی همچنین از تأمین اعتبار به منظور اجرای طرح های آموزش فنی و حرفه ای، راهاندازی مهد کودک و رفع سایر کمبود ها در مناطق 42 گانه ویژه اجتماعی در استان را از دیگر طرح های در دست اقدام عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه احداث کمربند شمال شرق شهر زاهدان نیز برای جلوگیری از ساخت سکونت گاه های غیر رسمی ضروری به نظر می رسد افزود: مطالعه احداث کمربند شمالی شهر زاهدان به طول 21 کیلومتر به پایان رسیده است .

وی تاکید کرد: مجموعه طرح های در نظر گرفته شده برای توسعه مناطق ویژه و تامین امکانات فرهنگی، درمانی و بهداشتی در این مناطق در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیر گذار خواهد بود./ک

برچسب ها: توسعه ، مناطق ، حاشیه ، شهرها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.