دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در صورتی که در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری رای بیاورم یکی از کارهای که خواهم کرد این است که پای سیاست را از فرهنگ قطع می کنم.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محسن رضایی با حضور در برنامه صندلی داغ دانشگاه پیام نور مشهد اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون این جوان ها بودند که انقلاب را پیش بردند و امروز بیشترین مشکلات نیز برای همین جوان ها است که به نظر بنده اين افراد فقط مي توانند مشكل را حل كنند زيرا خودشان بیشترین مشکلات را دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت آینده باید دولتی باشد که اقتصاد را خوب بفهمد و بشناسد و اگر برنامه ای وجود نداشته باشد هر کسی بیاید یک شعاری خواهد داد و با شعار هم که کاری درست نمی شود.

رضايي بیان کرد: در 100 سال اخیر دولتی که اقتصاد را خوب بشناسد در راس این کشور نبوده است و من می خواهم این کار را انجام دهم.

وی افزود: نمی شود بخاطر اینکه یک عده شعارهایي دادند که توانایی انجامش را نداشتند به همه همین گونه نگاه کرد بلکه باید ببینیم آیا آنها اقتصاد دان بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ورود سیاست به همه عرصه های کشور اظهار کرد: برای تصحیح فرهنگ اگر بیایم، پای سیاست را از فرهنگ قطع خواهم کرد.

احمدی نژاد نتوانست نخبگان را وارد دولت کند

رضايي با اشاره به یکی از نقاط ضعف دولت احمدی نژاد بيان کرد: دولت احمدی نژاد نتوانست نخبگان را بکار گیرد و کارهای عجولانه ای نیز انجام داد.

وی با اشاره به مسئله یارانه ها گفت: نحوه پرداخت یارانه ها را اصلاح می کنم و یارانه سبز خواهم داد ضمن اینکه پرداخت یارانه ها را با روش سکه های داغ ادامه نخواهم داد.

در زمین خودم حرکت کردم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تکذیب تاثیر پذیری از نظر هاشمی به منظور شرکتش در انتخابات 88 بیان کرد: در انتخابات 88 من در زمین کسی حرکت نکردم بلکه در زمین خودم حرکت کردم و هاشمی هیچ دخالتی در کار من نداشت و من مستقل حرکت می کنم و در انتخابات 88 هم ایشان حرفی نزد.

رضايي همچنین با اشاره به اعتراضش به نتیجه انتخابات سال 88 اظهار کرد: چه کسی می گوید اعتراض قانونی اشکالی دارد و در صورتی که اعتراضات دیگران نیز قانونی بود اعتبار دموکراسی در کشور چند پله بالا می رفت.

وي گفت: رهبران معترضان  در فتنه سال 88باید حمله عده ای از معترضان به بسیج را محکوم می کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بنده با آن اعتراض قانونی که داشتم در واقع از حق طرفدارانم دفاع کردم اما این اعتراض در چارچوب قانون بود و بنده از هیچ یک از قوانین نظام تخطی نکردم.

با بستن فضای دانشگاه و جامعه مخالفم

رضايي بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم نباید از مسئولان بترسند و فکر کند آنها صاحبان انقلاب هستند.

وی افزود: من با بستن فضای جامعه و دانشگاه های کشور مخلف هستم لذا می خواهم یک میز گفتگویی تشکیل بدهم که مصونیت هم داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: برخی جلساتی که در نهار خوری دانشگاه ها با دانشجویان داشته ام نتیجه اش از بعضی جلسات رسمی بیشتر بوده است.

زور ما کمتر از زور خیلی از آقایان است

رضایی همچنین در پاسخ به سئوالی که درباره جریان خروج پسرش از کشور پرسیده شد عنوان کرد: از آن جایی که نظام از کسی نمی ترسد پسر من را بردند و بازجویی کردند و تبرئه هم شد.

وی افزود: شرایط برای پسرم گذاشتند که وی تصمیم گرفت به دبی برود که در دبی هم به طرز مشکوکی به قتل رسید.

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد:  در یکی از سفرهای خارجی به پسرم گفته بودند پدرت تو را فرستاده تا تو جاسوسی کنی و او مجبور شده بود دو تا مصاحبه تند بر علیه نظام انجام بدهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصريح كرد: البته زور ما از زور خیلی از آقایان کمتر است ضمن اینکه نظام زیر بار زور کسی نمی رود و شما دیدید که فرزند هاشمی نیز دستگیر و با وی برخورد قانونی صورت پذیرفت.

بهانه دست دشمن ندهیم

رضايي با اشاره به سیاست خارجی کشور اظهار کرد: در سیاست خارجی همین که بهانه ای به دست دشمنان ندهیم خودش یک سیاست خوب است.

وی افزود: من قبول دارم که باید روابط خارجی مان را تصحیح کنیم چون در گذشته نه گفتگوی تمدنها جواب داد نه تقابل با دشمن و ما باید یک راه میانه ای را انتخاب کنیم که ضمن حفظ ارزش ها و اصولمان بتوانیم با دشمنان گفتگو کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از سیاست خارجی ما یکسری سوء استفاده ها توسط برخی کشورهای دیگر شده است و آنها فکر می کنند چون ایران با آمریکا درگیر است می توانند از این شرایط به نفع خودشان سوء استفاده کنند همان گونه که در زمان جنگ این کار را کردند.

رضايي افزود: در ریاست خارجی و روابط بین الملل ما توی گوش کسی نخواهیم زد، اما کاری می کنیم که دیگران بفهمند ایران ضعیف نیست.

میتینگ های ضد ایرانی را جمع می کنم

وي با اشاره به برخی از جلسه ها و میتینگ های که در برخی از کشورهای همسایه به منظور اهداف تجزیه طلبانه آنها و جدا کردن بخش های از کشورمان برگزار می شود، اظهار کرد: من فکر می کنم اگر من رئیس دولت شوم 70 درصد میتینگ های ضد ایرانی را جمع می کنم./ک

برچسب ها: سیاست ، فرهنگ ، قطع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.