منابع مخالف سوري و هم پيمانان و پيكارجويان خارجي آنان در حلب ، به پيشروي ارتش سوريه به جبهه العزيزيه پل عسان – منطقه شيخ سعيد و المرجه اعتراف كردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛ "ابو احمد" سرگرد جدا شده و فرمانده عمليات شيخ سعيد در گفت وگو با عربي پرس اظهار داشت: همه گردان هاي مسلحي كه در دفاع از محور العزيزيه و المرجه كوتاهي كردند بايد بدانند اين جبهه متعلق به گروه خاصي نيست بلكه سرنوشت همه حلب بدان بستگي دارد.

وي با شرح ديدگاه خود گفت: اگر تصور كنيم خداي نكرده ارتش بر بخش جنوبی تسلط يابد معنايش باز شدن خط امدادي ارتش به همه فرودگاه ها و ایجاد چندین پادگان نظامي در الراموسه است، و اگر تنها به این فکر کنیم که اگر دانشکده توپخانه بار دیگر توان خود را به دست آورد و شهرك ها و مناطق تصرف شده را هدف قرار دهد، آيا می‌توانند از گلوله باران روزانه مقرها، تجمعات، و شهرك های تحت کنترل فرار کنند.

در اين صورت اگر بگوييم به نقطه اول خود برگشته‌ايم، مبالغه كرده‌ام؟ابواحمد افزود: اين در صورتي است كه  فقط ارتش بر اين منطقه تسلط يابد، اما اگر بتواند از اين شهرك هاي جنوبي (المرجه، شيخ سعيد، پل الحج) به "حلب آزاد شده" حمله كند، همه با فاجعه‌اي روبرو خواهند شد.

از سوي ديگر يك منبع نظامي رسمي سوريه ضمن مخالفت با بررسي عمليات حلب كه هم اكنون در حال اجراست، به خبرنگار عربي پرس گفت: ترجيح مي‌دهيم اطلاعات و اخباري كه خواهان آن هستید را از افراد مسلح دریافت کنید زیرا ما قصد داریم با گلوله و سرنیزه با هم آشنا شویم.

گفتنی است تهديدهاي منبع رسمي سوريه تنها تاكيدی بر نيت نيروهاي مسلح سوري براي تغییر وضعیت آماده باش به حالت حمله در شهر حلب و مناطق اطراف آن نيست، زیرا فضاي شهرك‌هايي كه با افراد مسلح شهر حلب در آرامش و دوستي به سر مي‌برند نیز هراس انگیز است و روستائيان ساكن حلب و مدافعان نسبي افراد مسلح از تحولات روزهاي آتي به شدت نگران هستند.ارتش سوريه از حالت ركود درآمده و نيروهاي ويژه خود را شبانه و روزانه  وارد شهرك‌ها كرده و مراكز افراد مسلح را هدف قرار داده و براي خود مقرهايي در ساختمان‌هاي مقابل افراد مسلح احداث کرده است .

گفتنی است تك تيراندازي یکی از ويژگي‌های اصلی آنان – نیروهای ویژه – و ارسال آنها مقدمه‌ای است تا نيروهاي ويژه حمله به شهرك‌هايي كه مخالفان آن را آزاد شده ناميده‌اند، را آغاز کنند.

                                    آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
برچسب ها: ارتش ، سوریه ، حلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار