معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، از افزایش هشت درصدی میزان تولیدات دامی استان کرمانشاه در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مهندس بهرام خانی میزان کل تولیدات دامی استان کرمانشاه در سال گذشته را 393 هزار و 521 تن اعلام و پیش بینی کرد این رقم در سال جاری به 420 هزار و 312 تن برسد.

خانی افزود: سال گذشته 300هزار و 582 تن شیر، 31 هزار و 800 تن گوشت قرمز، 50 هزار و 887 تن گوشت مرغ، هشت هزار و 500 تن تخم مرغ، و 1752 تن عسل در استان کرمانشاه تولید شد.

به گفته خانی میزان تولیدات استان کرمانشاه در زمینه گوشت قرمز و مرغ بیش از نیاز استان است، ولی تخم مرغ تولیدی در استان کرمانشاه کمتر از نیاز های استان است.

وی با اشاره به پتانسیل های خاص استان کرمانشاه این استان را یک استان دامپروری شاخص در کشور برشمرد و ابراز داشت: شرایط مناسب اقلیمی و تنوع آن، وسعت اراضی و برخورداری از نیروها و کارشناسان متخصص، این استان را به یک استان توانمند در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامی تبدیل کرده است.

به گفته خانی در حال حاضر سه تا سه و نیم درصد کل محصولات پروتئینی کشور در استان کرمانشاه تولید می شود و پیش بینی می شود این رقم در افق 1404 به 10 درصد برسد./ع

 

برچسب ها: افزایش ، تولیدات ، دامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.