مدیر کل استاندارد استان زنجان، گفت: تعداد 125 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال 91، در استان زنجان صادر شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ؛داوود کارگزاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد پروانه صادر شده، 34 فقره مربوط به صنایع غذایی و کشاورزی، 33 فقره مربوط به مصالح ساختمانی، 14 فقره در صنایع شیمیایی، 19 فقره درصنایع مکانیک و فلزشناسی، 12 فقره در صنعت برق و الکترونیک، 9 فقره در صنایع نساجی و سلولزی، 3 فقره در مهندسی پزشکی و یک فقره مربوط به خدمات بوده است.

مدیر کل استاندارد استان زنجان با اشاره به رشد 187  درصدی آمار صدور این اداره کل نسبت به برنامه مصوب سال 91 ، همت و تلاش کارکنان این اداره کل و پر رنگ شدن مطالبه استاندارد در بازار را از علل اصلی رشد آمار صدور این اداره کل عنوان کرد.

کارگرزاده با تشریح شرایط حاکم بر بازار و رقابت کیفی تولید کنندگان در این عرصه گفت: امروز توجه و تاکید مشتری به کیفیت، تولیدکننده را ناگزیر به حفظ و ارتقای کیفیت از طریق رعایت استاندارد ها مینماید.

وی در ادامه افزود : تنوع برندها و ورود نام های جدید در عرصه تولید، موجب گستردگی حق انتخاب مشتریان و شکسته شدن بازارهای انحصاری شده است به نحوی که تولید کننده گان جهت جلب رضایت مشتریان و باقی ماندن در بازار بدنبال ساز و کارهای مناسب و ارتقای کیفی محصولات خود است.

 کارگزاده افزود:از طرفی افکار عمومی نشان استاندارد را ضامن سلامت و کیفیت  محصول میدانند به نحوی که مردم از خرید کالاهای فاقد نشان استاندارد امتناع می کنند. همه این عوامل در کنار یکدیگر موجب توجه تولیدکنندگان به کسب پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج نشان استاندارد بر روی محصولات خود می شود./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.