نماینده مردم قائمشهر در مخالفت با رد كليات لايحه بودجه سال 92 گفت: كميسيون تلفيق مي‌تواند در كليات لايحه ورود پيدا كند اما در ماده 186 آيين‌نامه نمي‌تواند در مورد حذف كليات راي بدهد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر در صحن علني امروز (سه‌شنبه 27 فروردين‌ماه) در مخالفت با رد كليات لايحه بودجه سال 92 گفت: بودجه به عنوان مهمترين سند براي رسيدن به اهداف كشور مي‌باشد و مي‌بايست جامع، كلان، شفاف و به گونه‌اي تنظيم شود كه تمامي اهداف را شامل گردد و با دقت در لايحه ارائه شده مي‌توان شاهد بسياري از منابع مثبت باشيم .

وي با اشاره به اين مسئله كه صحبت كنندگان در مورد رد لايحه كليات بودجه به صورت كلي صحبت كردند، گفت: كميسيون تلفيق مي‌تواند در كليات لايحه ورود پيدا كند اما در ماده 186 آيين‌نامه نمي‌تواند در مورد حذف كليات راي بدهد.

علي‌پور با اشاره به نكات مثبت لايحه بودجه 92 تصريح كرد: دولت در لايحه انتشار 5 هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت براي دولت و 6 هزار ميليارد تومان براي شهرداري و 15 هزار ميليارد تومان به شركت‌هاي دولتي اختصاص دادند كه بتوانند جمع آوري سرمايه‌ها و نقدينگي‌هاي سرگردان را انجام دهند بي‌شك فروش اوراق مشاركت اثرات ضد تورمي دارد و براي ايجاد طرح‌هاي عمراني صرف شده و از حجم اين طرح‌ها كاسته و موجب تسريع در اجراي آن‌ها مي‌شود.

وي ادامه داد: اگر در اوراق مشاركت فعال باشيم 20 هزار طرح ملي را مي‌توانيم تكميل كرده و ادامه دهيم.

اين نماينده مجلس خطاب به سخنگوي كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: شما كه مي‌فرماييد 72 هزار ميليارد تومان را دولت در رديف بودجه نياورده اين مسئله كه در رديف بودجه جايي ندارد.

سخنگوي كميسيون اقتصادي مجلس گفت: واگذاري شركت‌ها و تملك‌ها 40 هزار ميليارد تومان به صورت لايه و سرمايه در بودجه منظور كرديم كه از اين مبلغ 6200 ميليارد تومان مربوط به بدهي‌هاي نقدي دولت است و با تمامي اين تفاسير اول اين كه رقم ارائه شده شفاف و ثانيا در صورت ارائه اتفاق خاصي نيفتاد.

وي در ادامه با اشاره به اين مطلب كه "دم خروس را باور كنيم يا قسم حضرت عباس را" ادامه داد: اگر كليات لايحه بودجه ايراد دارد پس چرا بعضي از نمايندگان پيشنهاد افزايش بودجه دادند و يا به دنبال منافع شهرستان‌ها و حوزه‌هاي انتخابي خود هستند ما قسم ياد كرده‌ايم به شفافيت و عدالت صحبت كنيم بايد به اين مسئله توجه كنيم كه طبق قانون ارائه بودجه به عهده دولت است و با رد آن از سوي مجلس هيچ اتفاق خاصي نمي‌افتد ما وظيفه داريم در جزييات لايحه بودجه ورود پيدا كنيم البته نه به صورت دلخواه و سليقه‌اي.

علي‌پور در پايان اظهار داشت: به عنوان مخالف رد كليات لايحه از نمايندگان مي‌خواهم كه به رد لايحه بودجه راي ندهند زيرا هم اكنون هم 50 روز وقت از دست داده‌ايم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کلیات ، لایحه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار