مدیر ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد گفت: با رعایت استانداردهای جهانی در خیابان احمدآباد مقدمه پیوستن شهرداری منطقه یک مشهد به جامعه جهانی ایمن فراهم شد .

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ابوالقاسم باغبان‌نژاد دوشنبه  شب با اشاره به عضویت 160 کشور دنیا در جامعه جهانی ایمن اظهار کرد: برای پیوستن به جامعه جهانی ایمن باید برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی در جهت پیشگیری، کاهش آمار و تبعات حوادث مختلف با مشارکت شهروندان، مسوولان ایمنی، سازمان‌های دولتی و غیردولتی در شهرها انجام شود.

وی بيان كرد: اولین هدف در راه پیوستن به جامعه جهانی ایمن کاهش شدت و عوارض ناشی از حوادث است که در این راه باید 6 شاخص مورد توجه قرار گیرد.

وي با اشاره به این شاخص‌ها بیان کرد: مهمترین این شاخص‌ها شامل حضور مداوم در شبکه جوامع ایمن در سطح ملی و بین‌المللی، انجام اقدامات پایش و ارزشیابی برای سنجش برنامه، داشتن برنامه و اهداف برای هر محیط و گروه سنی است.

باغبان‌نژاد با اشاره به تلاش مشهد برای پیوستن به جامعه جهانی ایمن گفت: منطقه یک مشهد به عنوان پایلوت مناطق این شهر برای پیوستن به جامعه جهانی ایمن انتخاب شده که در این راستا گروهی از کارشناسان این جامعه جهانی برای بازدید به شهر مشهد سفر کردند.

وی گفت: در حال حاضر اکثر استانداردهای لازم در محور احمدآباد به عنوان یکی از محورهای پرتردد مشهد در راستای پیوستن به جامعه جهانی ایمن رعایت شده که از جمله آن می‌توان به رعایت مسائل ایمنی در تقاطع‌ها، احداث پیاده‌رویی ایمن برای شهروندان، ایجاد مانع در پیاده‌روها به منظور جلوگیری از ورود موتورسواران، اجرای پل‌های هوایی و تجهیز آن به پله برقی و آسانسور، ایجاد روشنایی مناسب در این محور برای ارتقای امنیت در شب، ایجاد کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و اشاره کرد.

مدیر ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد يادآور شد: بعد از منطقه یک مشهد، مناطق 9 و ثامن نيز  به عضویت جامعه جهانی ایمن درخواهند آمد/ک 

برچسب ها: منطقه ، مشهد ، جامعه ، جهانی ، ایمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.