طالبان پاکستان - که مسئوليت بمب گذاري در ميدان تايمز را در سال 2010 بر عهده گرفت - روز سه شنبه اين موضوع را که بمب گذاري بوستون کار اين گروه بوده است ، رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ بر اثر سه انفجار در نزديکي خط پايان رقابت هاي ماراتن بوستون سه نفر کشته و بيش از صد نفر زخمي شدند.احسان الله احسان سخنگوي گروه طالبان پاکستان گفت: ما به حمله به آمريکا و هم پيمانانش اعتقاد داريم اما در اين حمله دست نداشتيم.

احسان افزود: ما ارتباطي با اين بمب گذاري نداريم اما به هدف قرار دادن آنها در هر جايي که ممکن باشد، ادامه مي دهيم.انفجارهاي روز دوشنبه در رقابت هاي ماراتن بوستون - يکي از مهمترين رويدادهاي ورزشي امريکا - سبب شد شهرهاي اين کشور از نيويورک گرفته تا لس آنجلس در وضعيت آماده باش کامل قرار گيرند و خاطرات حملات يازدهم سپتامبر سال دو هزار و يک را به خاطر آورند.

يک ويدئو در اينترنت  که گفته مي شود متعلق به تحريک طالبان پاکستان است مسئوليت انفجار خودرو در ميدان تايمز نيويورک را در يکم ماه دو هزار و ده بر عهده گرفت که در پي آن فيصل شهزاد تبعه آمريکايي - پاکستاني به حبس ابد محکوم شد.سخنگوي تحريک طالبان پاکستان بعدا اين موضوع را که اين گروه شهزاد را آموزش داده بود و او را براي اين اقدام به کار گرفته بود، رد کرد.

شهزاد در جلسه محاکمه خود گفت آموزش هاي مربوط به ساخت بمب را طي چهل روز و از سوي طالبان پاکستان دريافت کرد اما خود او برنامه ريزي و بمب گذاري را به تنهايي در آمريکا انجام داد.  باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا مي گويد هنوز مشخص نيست عامل انفجارهاي بوستون چه کسي است. او گفت عاملان اين اقدام بهاي آن را خواهند پرداخت.

                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
برچسب ها: انفجار ، طالبان ، بوستون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار