نمایندگان در حالی کلیات لایحه بودجه سال ۹۲ را مورد بررسی قرار داده‌اند که احتمال بازگشت کمیسیون تلفیق دولت وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان خانه ملت در نود و دومین جلسه علنی خود کلیات بودجه ۹۲ را که در کمیسیون تلفیق مطرح شده است، مورد بررسی قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، ۱۰ نفر نماينده موافق و ۱۰ نفر نماينده مخالف در مورد کلیات لایحه بودجه نطق خواهند کرد و پس از آن رای‌گیری انجام خواهد شد که در صورت تصویب در صحن کلیات لایحه، به کمیسیون تلفیق جهت ادامه بررسی جزئیات ارجاع خواهد شد، اما در صورت عدم تصویب کلیات بودجه در صحن علنی، لایحه بودجه به دولت ارجاع داده خواهد شد تا پس از اصلاح مجدد آن‌را به صحن علی تقدیم کنند.

این در حالی است که موافقان و مخالفان کلیات لایحه بودجه موافقان و مخالفان تصویب کلیات لایحه بودجه در صحن علنی در نظر خود متمم بوده و با این حساب هر دو احتمال بازگشت لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق و دولت دور از نظر نیست.

بنابراین باید منتظر رای‌گیری و نظر نهایی نمایندگان در این خصوص بود تا سرنوشت لایحه بودجه سال ۱۳۹۲ را تعیین کنند.

یادآور می‌شود، دولت مکلف است طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، لایحه بودجه را حداکثر تا ۱۵ آذر ماه به مجلس تسلیم کند، ولی دولت لایحه بودجه سال ۹۲ را با ۸۴ روز تأخیر در جلسه علنی روز چهارشنبه 9 اسفند ماه و توسط معاون پارلمانی رئیس جمهور تسلیم هیئت رئیس مجلس کرد؛ این در حالی بود که برای اولین بار در تاریخ بودجه‌نویسی لایحه بودجه بدون حضور رؤسای دولت و مجلس تسلیم هیئت رئیسه مجلس شد.

انتهای پيام/
برچسب ها: کلیات ، لایحه ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.