نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بگوییم که تصویب بودجه ضروری است و باید به کلیات رای دهیم چرا که رد کلیات مشکلی را در کشور حل نمی‌کند و فقط باعث می‌شود که برای مدت طولانی‌تری با نبود بودجه مواجه باشیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 27 فروردین ماه) در مخالفت با رد کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس به نام گذاری امسال اشاره کرد و گفت: مخالفت بنده در این رابطه این است که بر این باورم که نمایندگان باید کلیات بودجه را تصویب و در زمان بررسی جزئیات نظرشان را اعلام کنند.
 
وی در ادامه افزود: این جانب به تصویب بودجه سه‌دوازدهم هم مخالف بودم چراکه اعتقاد دارم تعامل مجلس با دولت باید پیش از ارائه لایحه بودجه باشد. و کمیسیون تلفیق هم باید قبل از ارائه لایحه تشکیل شود البته کوتاهی دولت در ارائه لایحه بودجه در حدود سه ماه قابل چشم پوشی نیست؛ نظام بودجه ریزی در کشور ما غلط است و به همین دلیل برخی مشکلات بوجود می‌آید.

سنایی تصریح کرد: با انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و نادیده گرفتن قوانین از سوی دولت از نظام صحیح بودجه نویسی دور شده‌ایم متاسفانه لایحه بودجه مطابق اسناد بالادستی نیست؛ راه نجات یک کشور این است که قوانین پایین دستی مطابق اسناد بالادستی باشد.
 
وی افزود: در حال حاضر بودجه یک بودجه دولتی است و منابع و مصارف آن دولتی در نظر گرفته شده است. و اقتصاد کشور هم تا زمانیکه چنین بودجه‌ای دارد همین طور خواهد بود. با همه این ایرادات و اشکالاتی که وجود دارد باید بگوییم که تصویب بودجه ضروری است و باید به کلیات رای دهیم چرا که رد کلیات مشکلی را در کشور حل نمی‌کند. و فقط باعث می‌شود که برای مدت طولانی‌تری با نبود بودجه مواجه باشیم.
 
نماینده مردم نهاوند اظهار داشت: برخی نمایندگان گمان می‌کنند که با رد کلیات، لایحه به دولت برمی‌گردد ولی این طور نیست و اگر لایحه رد شود  کمیسیون تلفیق باید ظرف 72 ساعت نظر اصلاحی‌اش را اعمال کند و بعد از آن بودجه دوباره به صحن می‌آید.

سنایی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است رد لایحه بودجه باعث ایجاد التهابات بیشتر در جامعه شود و این در حالی است که قرار است حماسه سیاسی در کشور ایجاد کنیم و در حالیکه انتخابات پیشرو است این کار درست نیست، رد کلیات بودجه نفعی برای مردم ندارد و دردی از آنان دوا نمی‌کند.

انتهای پیام/



برچسب ها: ضرورت ، تصویب ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار