کارشناس مسائل راهبردی گفت: تعمیق روابط با کشورهای آمریکای لاتین و آفریقایی یکی از نکات ارزشمند دولت دکتر محمود احمدی نژاد است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، محمدحسن قدیری ابیانه در گفت وگو با خبرنگار باشگاه اظهارکرد: سیاست های خارجی دولت نهم و دهم در ارتباط با برخی از کشورها از جمله کشورهایی که ایالات متحده آمریکا، آنها را حیاط خلوت خود می دانسته، نشان از رشد دیپلماسی خارجی و نفوذ قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در دل ملت ها دارد.

وی افزود: برقراری ارتباط دوستانه در همه زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با کشورهای خارج از منطقه و بخصوص ملت های آزاده ای که مخالف سیاست های مستکبرانه چند قدرت زورگو در جهان هستند، از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است که از جمله آنها، شکست راهبرد موهوم انزوای جمهوری اسلامی در میان ملت ها بوده است.

این کارشناس عالی مسائل استراتژیک تاکید کرد: ارتباط و پیوند جمهوری اسلامی ایران بعنوان نماد مردم سالاری اسلامی در جهان و رییس جنبش بزرگ غیر متعهدها، تاثیر بسزایی در صلح خواهی و عدالت طلبی در جهان داشته و افق های روشن عزت و استکبارستیزی را در قلب همه ملت ها بیدار می کند.

قدیری ابیانه تصریح کرد:حضور و نفوذ جمهوری اسلامی بعنوان کشوری استکبار ستیزانه در قلب ملت های جهان به ویژه آمریکای لاتین، خشم و تلاش های مقابله گرانه دشمنان نظام اسلامی را نیز در پی داشته است./ج1
برچسب ها: استکبار ، تعمیق ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.