وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از " علیرضا قزوه " به عنوان شاعر برجسته انقلاب اسلامی یاد کرد که همواره در خدمت میهن اسلامی بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی." سید محمد حسینی " در آیین تجلیل از علیرضا قزوه که در حوزه هنر ی برگزار شد نفس برگزاری برنامه های بزرگداشت را برای فرهیحتگان امری لازم دانست.
وی ادامه داد: برخی زمانی که قرار است از فردی تاثیرگزار تقدیر و تجلیل به عمل بیاید تشکیک می کنند و حتی نسبت به شخصی مانند ابن سینا نیز تردید می کنند و به نوع برگزاری نکوداشت یا پرداخته شدن به مساله ای خاص در شخص مورد نکوداشت انتقاد می کنند.
حسینی تاکید کرد: با چنین نگاه سخت گیرانه ایی فقط می توان برای انبیاء و اولیا بزرگداشت برگزار کرد و این گونه برخورد کردن با برنامه های نکوداشت و بزرگداشت صحیح نیست.

به گفته وزیر ارشاد باید برای تمام کسانی که با مردم بوده اند و با درد مردم آشنا هستند و مورد توجه قرار گرفته اند، بزرگداشت گرفته شود.
حسینی گفت: برخی حتی ایراد می گیرند که فردی که برایش بزرگداشت می گیریم ممکن است در آینده حرف های مخالف بزند و تغییر کند و این گونه سخنان صحیح نیست و باید این گونه برنامه ها را با قدرت بیشتر در حوزه های مختلف پی گیری کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این که بزرگان عرصه های مختلف جامعه نیازی به بزرگداشت ها ندارند، عنوان کرد: اما این گونه برنامه ها برای جوانانی که در عرصه های مختلف فعالیت می کنند دلگرم کننده است و باعث می شود بدانند از زحماتشان قدردانی می شود و البته برای خود افراد نیز بی تاثیر نیست و با برگزاری بزرگداشت ها احساس تکلیف و تعهد بیشتری نسبت به جامعه می کنند و برای فعالیت هایشان انگیزه بیشتری می گیرند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه  با اشاره به شخصیت فرهنگی و هنری علیرضا قزوه، عنوان کرد: قزوه در تاجیکستان و هند به عنوان رایزن فرهنگی حضور داشته است و فعالیت های مهم و مفیدی در کشورهای مختلف انجام داده است و حال اهالی ادبیات و شعر این کشورها با نام این شخصیت ادبی کشورمان آشنا هستند.
حسینی با بیان این که قزوه جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته است، عنوان کرد: کسی که در آن شرایط حاضر شود به میدان بیاید و وارد گود شود ارزشمند است تا کسی که حاضر نیست کوچکترین فداکاری کند. کسی که در لحظات حساس و سرنوشت ساز به صحنه می آید و از خود گذشتگی می کند با ارزش است تا کسی که صبر می کند که آب ها از آسیاب بیفتد و بعد عکس العملی نشان می دهد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: زحمات فراوان قزوه فراموش نمی شود، وی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره در کنار بزرگان شعر این دیار خدمت کرده و خودش نیز مشوق جوانان بوده است. برخی افراد نخبه ایی هستند اما تاثیرگزاری شان اندک است و برخی مانند علیرضا قزوه افراد با ذوقی هستند ، توانمندی ها و استعدادهایی دارند و این توانمندی ها را به دیگران نیز منتقل می کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که قزوه در دوره های مختلف متناسب با نیاز جامعه اشعاری گفته است، عنوان کرد: این شاعر در طول زمان اشعاری سروده است که مردم با آن ارتباط برقرار کنند و این که بتواند مخاطب را متوجه خود کند و متناسب با نیاز جامعه شعر بسراید نکته بسیار مهمی است.

در این مراسم علی نجفی معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،مجتبی رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام دعایی مدیر موسسه اطلاعات، یوسف علی میرشکاک،حجت السلام محمدرضا زائری،مجید مصلحی مدیر کل امور استان ها،جواد محقق،کمال شفیعی،ناصرفیض،سعیدی راد،دکتر محمدرضا سنگری،استاد موسی بیدج، استادآهی، امیرحسین فردی، حسین اسرافیلی،حافظ ایمانی، مرتضی سرهنگی، علیرضا کمری، خسرو زینالپو مدیر مرکز پژوهش، اسماعیلی، بوشهریان، علی محمد مودب، مهدی حبیبی نیز حضور داشتند.

در ادامه این مراسم نیز با حضور " سید محمد حسینی " وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مسوولان فرهنگی و هنری کشور از علیرضا قزوه تجلیل شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار