رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: طرح کاهش خطر پذیری در بهترین ژرنال های دنیا چاپ شده و آن ها از آن استفاده می کنند اما در تهران این طرح به بایگانی رفته.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  حمزه شکیب امروز در نسخ پیش از دستور جلسه با ارائه گزارشی از واقعه زلزله بوشهر گفت: هر چند این زلزله خفیف بود اما متاسفانه تعدادی از هموطنانمان را از دست دادیم.

وی اظهار داشت: ما طرحی در گذشته در سال 87 تصویب کردیم که در این طرح برنامه های کاهش خطرپذیری تهران آماده بود متاسفانه با همه تلاشی که کردیم این طرح به بایگانی رفت.

وی با اشاره به اقداماتی که در سال 82 در شورای دوم انجام شد بیان کرد: در سال 82 تصمیم گرفته شده که کنترل مضاعف برای پیشگیری از وقوع زلزله در تهران انجام شود و در ساخت و سازها نظارت بیشتر شود اما حدود 2 سال پیش اعلام کردند که تکلیف ما نیست و این برنامه هم به بایگانی رفت.

* در فاز پیشگیری هیچ کاری انجام نمی شود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با بیان این که در فاز پیشگیری هیچ کاری انجام نمی شود اظهار داشت: معاونت خدمات شهری می تواند اقداماتی انجام دهد اما تا کنون برای پیشگیری از زلزله در تهران کاری انجام نشده و امیدواریم اتفاقی بیافتد که افرادی در عمل از داشته های تخصصی شان برای پیشگیری از زلزله استفاده کنند./ف


 

برچسب ها: کمسیون ، خطرپذیری ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار