اوشاکف معاون رئيس جمهور روسيه مضمون نامه اوباما به پوتين را اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ روزنامه روسي «گازتا راشا» به نقل از يوري اوشاکف مشاور رئيس جمهور روسيه نوشت، در پيام باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا به ولاديمير پوتين، به همکاري نظامي و فني، از جمله سامانه دفاع موشکي و انبارهاي هسته اي اشاره شده است. به گفته اوشاکف، از جمله مسائل مورد اشاره در اين نامه، ملاحظاتي در زمينه تجاري و اقتصادي در راستاي پيشنهاد رئيس جمهور روسيه است.

 پوتين در ديدار اخير خود با اوباما بر لزوم ايجاد تور ايمني براي مواقعي که وضع سياسي مشکلاتي به وجود مي آورد تأکيد کرده بود. پيشتر در خبرها آمده بود رئيس جمهور آمريکا در نامه اش به پوتين از وي خواهد خواست برنامه از سر گيري روابط با آمريکا را دنبال کند.

 امروز توماس دونيلون مشاور امنيت ملي رئيس جمهور آمريکا نامه اوباما را تحويل مقامات مسکو داده و در کاخ کرملين با همتايان روسي خود ملاقات کرد. اوشاکف با مثبت ارزيابي کردن ديدار مشاور امنيتي اوباما با پوتين، گفت، روسيه سيگنال هاي مثبت صادره از سوي آمريکا را مي گيرد. به گفته اوشاکف، طرفين توافق هاي به دست آمده در ديدار اوباما و پوتين در حاشيه اجلاس جي- 8 در ماه ژوئن در ايرلند شمالي و مذاکرات گسترده سران دو کشور در اجلاس سپتامبر جي- 20 در پطرزبورگ را مورد تائيد قرار دادند.

                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
برچسب ها: اوباما ، روسیه ، پوتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار