شخصيت هاي اسلامي و ملي درباره گسترش خطر فعاليت هاي يهودي سازي رژيم صهيونيستي در مسجد الاقصي بخصوص در منطقه ديوار ندبه و باب المغاربه هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاقصي ؛ هيأت عالي اسلامي تاکيد کرد هدف از طرح هاي ساخت و ساز در منطقه ديوار ندبه تسهيل اهانت يهوديان به مسجد الاقصي و تغيير چهره قدس است. اين هيأت از کشورهاي عربي به سبب بي توجهي به درخواست ها براي نجات قدس از خطر فعاليت هاي يهودي سازي صهيونيست ها انتقاد کرد. 

رزق حجاج گزارشگر اين شبکه در گزارشي با اشاره به اين که رژيم اشغالگر رسما طرح هاي خود را براي يهودي سازي قدس در رسانه ها منتشر کرده است، افزود: کانال ده تلويزيون رژيم صهيونيستي خبر اجراي طرح موسوم به مرکز اشتراوس در منطقه ديوار ندبه را اعلام کرد و هدف از آن را تامين مکاني براي عبادت زنان يهودي و حل اختلاف بين يهوديان افراطي و يهوديان لائيک درباره اختلاط زنان و مردان در يک مکان دانست. 

در ادامه گزارش آمده است: هيأت عالي اسلامي اين طرح جديد يهودي سازي را به منزله تخريب آثار اسلامي و تعرض به وقف اسلامي و مسجد الاقصي دانست و تاکيد کرد حفاري هاي اسرائيل از مدت ها پيش در اين منطقه ادامه دارد. هر چند اين طرح يهودي سازي آثار اسلامي متعلق به دوره هاي مختلف را نابود مي کند اما هيچ کس به ديوار ندبه که علنا تحت سيطره رژيم صهيونيستي است توجهي نمي کند.

 يهودي سازي منطقه ديوار ندبه که جزء  لاينفک مسجد الاقصي به شمار مي رود راه را براي اجراي طرح هاي يهودي سازي ديگر در داخل صحن هاي مسجد الاقصي باز مي کند و يورش ها به اين مسجد به مسئله اي عادي تبديل مي شود. موافقت تلويحي اعراب و جامعه بين المللي با آنچه در قدس اتفاق مي افتد، مسئوليت بر دوش فلسطينيان در مسجد الاقصي است تا در برابر طرح هاي رژيم اشغالگر بايستد. 

                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.       
برچسب ها: یهودی ، اسلامی ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار