مستند " مادرم بلوط" به كارگردانی محمود رحمانی با موضوع زیست محیطی در بخش رقابتی پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم میلینیوم بلژیك به نمایش در می آید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي نمايش "ميلينيوم"، فیلم" مادرم بلوط" مستند برگزیده جشنواره بین المللی فیلم مستند مونیخ به كارگردانی فیلمساز جوان ایرانی محمود رحمانی در جدیدترین حضور بین المللی خود  و با حضور كارگردان آن در بخش مسابقه اصلی پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم میلینیوم در سالن "انستیتو گوته" شهر بروكسل بلژیك به روی پرده می رود.
جشنواره مستند "میلینیوم" مهمترین رویداد سینمایی بلژیك است كه با حمایت اتحادیه اروپا و با شركت فیلم هایی از مستند سازان جهان در روزهای 11 تا19 خرداد ماه سال جاری در شهر بروكسل بلژیك برگزار می شود.
فیلم مستند" مادرم بلوط" كه توسط " مریم نقیبی" از موسسه سینمایی سوره در سطح جهان پخش بین المللی می شود، سال2011در بخش رقابتی بیست و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند مونیخ آلمان به نمایش در آمد.
عوامل این مستند را محمود رحمانی تصویر بردار، فیلمنامه نویس و كارگردان، فرید دغاغله  تدوین گر،طراح صدا و صداگذار، امین سپهریان دستیار كارگردان و برنامه ریز، هوشنگ چهارتنگی آهنگساز، علی حیاتی مجری طرح و صادق عوض زاده تهیه كننده این اثر را تشكیل می دهند.
 این مستند به خاطر تلفیق فضا و ارائه تصویری متفاوت از یك پرتره انسانی، ارتباط ساختاری فیلم با محیط زیست انسانی و همچنین ارائه تصویر بدیع و خلاقانه در روایت فیلم، جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود كرد.
رحمانی دو سال گذشته با فیلم مستند ملف گند ( بلند ترین پلان تاریخ سینمای ایران) با موضوع تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی، توانست جایزه ویژه هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره "میلینیوم" بلژیك را بدست آورد.
 مستند" مادرم بلوط" به واقیعتی با موضوع زیست محیطی می پردازد كه در جریان آبگیری سد " كارون" در شمال شرقی خوزستان پنج هزار هكتار از جنگل های سر سبز بلوط به زیر آب رفته است.
این مستند در آخرین نمایش بین المللی خود با حضور كارگردان آن در بخش مسابقه آثار مستند چهارمین دوره  جشنواره فیلم تسالونیكی در كشور یونان به روی پرده رفت./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار