بر آنیم تا در این مجال، قطعاتی کوتاه و بلند از کتاب وحی را با نگاهی به انعکاس آن در ادبیات پارسی، پیشکش طالبان حق و جوینگان حقیقت کنیم تا چه قبول افتد و چه در نظر آید.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،
آیه 27 سوره نور

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُیُوتًا غَیْرَ بیوتکم حَتَّی تَسْتَأْنِسُوا وَ تُسَلِّمُوا عَلَی أَهْلِهَا ذلکم خَیْرٌ لَّکُمْ لَعَلَّکُمْ تذکّرون

ای کسانی که ایمان آورده‌اید به خانه‌هایی که خانه‌های شما نیست داخل مشوید تا اجازه بگیرید و بر اهل آن سلام گویید این برای شما بهتر است باشد که پند گیرید.

خانه یکی از خیال‌انگیزترین و خوش‌ترین کلمات هر زبان است که غیر از معنی ظاهری اهتزاز و طیف لطیف و معنای ژرف آن فرهنگ و ادبیات هر قومی را غنا و ژرفا بخشیده است.

اول پرواز این کلمه به خارج از محیط خشت و گل، خانهٔ دل است که وسعت آن با عرش الهی برابر است.

خانه ای که خداوند بدان وارد می‌شود و بر اهلش سلام می‌کند و با صاحب آن انس می‌گیرد البته اگر آن خانه آراسته باشد و شایستگی ورود فرشتگان و پروردگار عالمیان را پیدا کند.



ورود این مهمانان آسمانی به خانه دل شب قدر هر انسانی است. آن خانه جای راستی و درستی و محبت و حسن نیت و اندیشه های پاک است، پاک از هرگونه دیو حسد و مکر و خود بینی و کبر و کین.

چنین خانه ای محل رفت و آمد فرشتگان می‌شود فرشته ای چون رحم و شفقت در آن وارد می‌شود و نگاه لبخندی از مهر و عطوفت ار آن بیرون می‌آید، موسیقی از پنجره گوش وارد می‌شود و کار خوب از در خدمت به خلق بیرون می‌آید.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار