مقاله دانش آموخته کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات برای سخنرانی در چهل و یکمین نشست سالیانه جامعه پزشکی هسته ای بریتانیا پذیرفته شد . این در حالی است که این پژوهشگر ایرانی جهت اخذ روادید به سفارت انگلستان در استانبول ترکیه مراجعه نمود ، ولی دولت انگلستان از صدور روادید خودداری کرد.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، مقاله مهندس محمدرضا خسروی بخت دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای گرایش پرتوپزشکی این واحد دانشگاهی و همکاران وی با عنوان " بررسی میزان اکتیویته پرازئوديميوم اکساید تولید شده در شتابدهنده به منظور امکان ارتقای خواص درمانی نانوذرات رادیواکتیو و مولتی فاکنشال پرازئوديميوم"جهت سخنرانی در چهل و یکمین نشست سالیانه جامعه پزشکی هسته ای بریتانیا پذیرفته شد. متعاقبا رئیس انجمن هسته ای بریتانیا با ارسال نامه ای از وی رسما دعوت کرد تا در یکم اردیبهشت سال جاری در شهر "برایتون" در انگلستان حاضر شود.

خسروی بخت برگزیده جشنواره جوان خوارزمی سال 1391 با بیان اینکه برای اخذ روادید ورود به انگلستان و حضور در این نشست تخصصی بین المللی به سفارت این کشور در استانبول مراجعه نمودم ،گفت: سفر به ترکیه و اخذروادید انگلستان برای همه ایرانیان با مشکلات و هزینه های مادی زیادی همراه است، ولی متاسفانه سفارت انگلستان پرونده اینجانب را که انتظار می رفت در اولویت قرار دهند، با تاخیر فراوان و خارج از عرف معمول مورد بررسی قرار داد و نهایتا به دلایل واهی از صدور روادید برای اینجانب امتناع شد.

وی ادامه داد: هم اکنون عنوان و محل سخنرانی اینجانب در تاریخ چهارم اردیبهشت توسط جامعه پزشکی هسته ای انگلستان در نظر گرفته شده ( در پایگاه رسمی این انجمن موجود است) و من از اینکه دستگاه دیپلماسی انگلستان مانع از حضور اینجانب در این نشست علمی شده حیرت زده ام.

مهندس خسروی بخت با بیان این مطلب که این مقاله با همکاری پژوهشگرانی از ایران، پاکستان و کره جنوبی تهیه شده بود افزود: دیدار دانشگاهیان و پژوهشگران کشورهای مختلف زمینه صلح و ثبات روابط میان ملل را فراهم می آورد و اقداماتی از این قبیل موجب نا امیدی و دلسردی دوستداران علم و پژوهش خواهد شد و امیدوارم دستگاه دیپلماسی انگلستان در رویه خود تجدید نظر کند و چنین موانعی برای سایر پژوهشگران وجود نداشته باشد.

لازم به ذکر است مهندس محمدرضا خسروی بخت دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای گرایش پرتوپزشکی و عضو باشگاه پژوهشگران و نخبگان واحد علوم و تحقیقات تاکنون مقالات متعددی در معتبرترین مجلات علمی جهان در خصوص کاربرد رادیوایزوتوپ ها و فناوری نانو در پزشکی به خصوص پیرامون درمان سرطان منتشر کرده است. همچنین طرح پژوهشی وی با عنوان " بررسی و تولید رادیوایزوتوپ پرازئودیمیوم-142" ، رتبه سوم پژوهش های کاربردی را در چهاردهمین جشنواره جوان خوارزمي کسب کرده است./س
برچسب ها: بریتانیا ، پزشکی ، دعوت ، روادید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار