نايب‌رئيس کميسيون شوراها و امورداخلي کشور، با بيان اينکه ابهامات شوراي نگهبان به اصلاحيه قانون انتخابات شوراها در اين کميسيون رفع شده است، گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا جهت تامين‌نظر شوراي نگهبان، فردا سه‌شنبه(27 فروردين‌ماه) در دستور کار بهارستان قرار خواهد گرفت.

"محمدجواد کوليوند" نماينده مردم کرج در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به نظر شوراي نگهبان در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا گفت: شوراي نگهبان سه ابهام در طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا مطرح کرده‌ است.

وي در ادامه افزود: بر اين اساس عدم تفکیک شهرستان ری از تهران و اينکه مصوبات شوراها در ساير مراجع قضايي نيز بايد قابليت اعتراض داشته باشد و همچنين مصوبات شوراها مغاير موازين شرع اسلام نباشد از جمله ابهامات شوراي نگهبان به اين اصلاحيه بود که هر سه ايراد شورا‌ي نگهبان در جلسه روز شنبه(24 فروردين‌ماه) کميسيون شوراها رفع شد.

نايب‌رئيس کميسيون شوراها ادامه داد: ان‌شاءالله اصلاحات انجام شده، امروز چاپ و فردا در اختيار نمايندگان مجلس قرار مي‌گيرد تا بدون نوبت در دستور کار فردا، سه‌شنبه(27 فروردين‌ماه) پارلمان قرار گيرد، لذا هر تصميمي که مجلس گرفت و شوراي نگهبان آن را تاييد کرد وزارت کشور  بر مبناي آن عمل خواهد کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: کمیسیون ، طرح ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار