رييس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي از تشکيل کارگروهي براي بررسي اثرات اکولوژي طرح جديد بر روي باغ نوشهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، جهانگير پرهمت در کنفرانس خبري با اشاره به اينکه کشت گندم ديم، در اراضي شيب داري که تراکتورهاي معمولي قادر به فعاليت در آن نباشند، به دليل ايجاد فرسايش در خاک، به صلاح کشور نيست، تاکيد کرد: بايد اين مزارع به باغ هاي مثمر تبديل شوند.

پرهمت در تشريح روند عبور جاده از باغ گياهشناسي نوشهر، گفت: در سفر دوم دولت به استان مازندران، با پيشنهاد استانداري و وزارت صنايع وقت، قرار شد جاده اتصال کمربندي بندر نوشهر از باغ اکولوژي اين شهر عبور کند.

وي اضافه کرد: تلاش هاي زيادي براي اصلاح اين مصوبه انجام شده تا جاده از حريم باغ نوشهر خارج شود. خوشبختانه با اين تلاش ها عبور جاده از باغ نوشهر منتفي شده و طرح جديد سازمان بنادر و کشتيراني به دولت ارايه شده است.

به گفته رييس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي  از تشکيل کارگروهي براي بررسي اثرات اکولوژي طرح جديد بر روي باغ نوشهر خبرداد.

وي ادامه داد: در پيشنهادي که اخيرا داده شده، جاده از گوشه سمت شرقي باغ عبور مي کند.
وي ادامه داد: در حالي که با کاهش سطح دانشجو در سيستم آموزش عالي نسبت به سنوات گذشته مواجه بوده ايم، افراد تحت پوشش آموزش دانشکده هاي علمي و کاربردي، رشد سه درصدي نسبت به سال قبل داشته است. اين مسئله نشان دهنده موفقيت و استقبال از اين دوره ها بوده است.

رييس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي در بخش ديگري از سخنان خود مصرف بهينه سم را يکي ديگر از اولويت هاي وزارت جهاد کشاورزي دانست.

وی اظهارکرد: هم اکنون توسعه و حمایت از ارقام پرمحصول برنج و افزایش میانگین عملکرد ارقام بومی کشور با کیفیت بالا در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، امروزه در جامعه ما مصرف برنج در یک طبقه و سلیقه خاص نیست، بلکه اقشار مختلف بستگی به سلیقه و ذائقه برنج های مختلف داخلی و خارجی را مصرف می کنند، بنابراین برای تامین نیاز داخل و کاهش قیمت ها باید ارقام پرمحصول توسعه یابد.

رییس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي تصریح کرد: هم اکنون ارقام پرمحصول معرفی شده ، می توانند این جایگاه را کسب کنند همانگونه که امروز 150 هزار هکتار یعنی حدود 25 درصد اراضی کشور تحت پوشش کشت ارقام پرمحصول قرار دارد. استقبال از سوی کشاورزان خوب است اما این میزان کشت برای تامین نیاز داخل کافی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی نیاز برنج با کیفیت بالا در داخل کشور تامین می شود و و ارقام وارداتی از لحاظ کیفی با ارقام بومی ما قابل رقابت نیستند./عب
برچسب ها: جاده ، عبوری ، نوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار