معاون ستاد کل نيروهای مسلح گفت: قصد داريم ۳/۵ درصد کل بودجه تحقیقات صنعتی در کشور را به نیروهای مسلح اختصاص دهیم که این مسئله تأثیر قابل توجهی در پیشرفت صنعتی و تحقیقاتی کشور و نیروهای مسلح خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "محمد حجازی" معاون آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی نیروهای مسلح در چهارمین جشنواره علمی و تحقیقاتی علوم پزشکی سپاه، جشنواره باقرالعلوم (ع) (یادواره پورسینا) که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در سالن آمفی‌تئاتر بیمارستان بقیةالله برگزار شد، گفت: رقابت علمی در گذشته تنها میان دانشگاه‌های تیپ ۲ بود، اما امروز این دانشگاه‌ها با رقبای جدیدتری روبرو هستند؛ در حقیقت این دانشگاه‌ها به لیگ برتر آمده‌اند، بنابرین باید خود را برای رقابت‌های سخت‌تری آماده کنند.

وی در ادامه افزود: باید با دیدی ارزشی و دینی به این رقابت‌ها توجه داشت. بنده معتقدم چشم‌انداز بلند و افتخارآفرینی که دانشگاه بقیةالله طراحی کرده است دست‌یافتنی خواهد بود.

سردار حجازی تصریح کرد: خداوند متعال می‌فرماید اگر مؤمن باشید سست نخواهید شد، تردید و افسردگی برای شما به وجود نخواهد آمد، پس همانا پیروز می‌شوید اگر به این سه دقت داشته باشیم. مشکلاتی که در مسیر کار است را می‌پیماییم و شرط رسیدن به قله همین سه موضوع است، اگر عدم موفقیت‌هایی در گذشته بوده نباید موجب شود که در حرکت و شتاب شما تأثیر گذارد، بلکه گذشته را باید فراموش کرده و براساس این آیه از قرآن، مؤمن باشید چرا که خداوند حامی کسانی است که به او ایمان و توکل دارند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: ما قبل از انقلاب خودمان را سرباز امام(ره) می‌دانستیم و مطمئن بودیم که پیروز می‌شویم، اما باور نمی‌کردیم که امروزه در تمام عرصه‌ها موفق شویم که این ناشی از ضعف ایمان ما بود.

سردار حجازی اظهار داشت: ممکن است برخی‌ها به موفقیت و اهداف ۲۰ سال آینده تردید داشته باشند، اما من معتقدم ما اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که درگذشته آن را باور نمی‌کردیم؛ بنابراین به آن‌ها می‌رسیم.

وی به برنامه‌ها و حمایت‌های ستاد کل نیروهای مسلح در تحقیق و پژوهش اشاره و تاکید کرد: در چند سال گذشته بودجه تحقیقات رشد قابل توجهی داشته که حداقل ۳۰۰ درصد در بودجه‌های تحقیقات صنعتی و غیر صنعتی افزایش یافته است. ما بر این اساس قصد داريم ۳/۵ درصد کل بودجه تحقیقات صنعتی در کشور را به نیروهای مسلح اختصاص دهیم که این مسئله تأثیر قابل توجهی در پیشرفت صنعتی و تحقیقاتی کشور و نیروهای مسلح خواهد داشت، برنامه داریم که ۵۰ درصد بودجه‌های تحقیقاتی در وزارت علوم به ستاد کل نیروهای مسلح اختصاص داده شود.

سردار حجازی افزود: در احکام برنامه‌های سال ۹۲ به سازمان‌ها ابلاغ کردیم که حداقل ۱۰ درصد بودجه‌های تحقیقاتی را به دانشگاه‌ها اختصاص داده و ۲۰ درصد آن را حتماً به دانشگاه‌های نیروهای مسلح اعتبار دهند؛ همچنین گرایش تحقیقاتی در نیروهای مسلح این مهم است که از تمام ظرفیت‌ها برای تحقیقات و پژوهش هم در دانشگاه و هم وزارت علوم استفاده شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پایان به طرحی در نیروهای مسلح برای افزایش سن بازنشستگی بیش از ۳۰ سال اشاره و خاطرنشان کرد: بحثی در ستاد کل مطرح شده که در دست بررسی است و امیدواریم امسال عملیاتی شده تا مرز ۳۰ سال بازنشستگی برای نیروهای مسلح برداشته شود.

انتهای پيام/ش
برچسب ها: صنعتی ، مسلح ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار