روزنامه "واشنگتن پست" در سرمقاله روز گذشته خود به سردمداران آمريكايي و مقامات دولت "باراك اوباما" رييس جمهور آمريكا توصيه كرده است كه راهكار ديپلماتيك را در مورد برنامه هسته اي كشورمان در پيش گيرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، نويسنده با توصيه به دولت آمريكا به تلاش در جهت گشودن درهاي ديپلماتيك با كشورمان مي افزايد "زماني كه دو كشور سفارتي نداشته باشند رابطه ديپلماتيكي نيز با يكديگر نخواهند داشت. در نتيجه ما (آمريكايي ها) نمي توانيم ارزيابي دقيقي از ايران و موضع گيري هاي آن كشور در قبال آمريكا داشته باشيم و قادر نخواهيم بود تا از ارزيابي هاي ديپلمات هاي مجرب آمريكايي در مورد جمهوري اسلامي ايران و چگونگي استفاده از راهكارهاي ديپلماتيك براي حل مشكلات مان با آن كشور استفاده نماييم." 

"واشنگتن پست" با اشاره به دوران جنگ سرد و روابط آمريكا و شوروي مي افزايد "در فاصله جنگ سرد، آمريكا سفارت خود در مسكو را باز نگه داشت. آمريكايي ها مي دانستند كه بستن سفارت به ضرر آمريكا و شوروي خواهد بود. در واقع اهميت حفظ شبكه ارتباطي ديپلماتيك در رفع بحران موشكي كوبا در سال 1962 خود را نشان داد." 

"واشنگتن پست" در ادامه مي افزايد "خطر اشتباه محاسباتي از سوي دولت آمريكا در چنين شرايطي بالاست. آمريكايي ها بايستي راهكار مذاكره را با ايرانيان در پيش گيرند."



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار