رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي گفت: بخش کشاورزي با فعاليت بيش از 4.3 ميليون واحد توليدي، بيشترين واحدهاي توليدي کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ جهانگير پر همت در نشست خبري اظهار داشت: در سال 91 طرح بر چسب‌دار کردن نهال‌ها پي‌گيري شد که 8 ميليون اصله نهال در اين طرح کنترل و نهايي شد.

وي به آموزش‌هاي مهارتي نيروي انساني در سال 91 اشاره کرد و گفت: 17149 دانش‌آموز در 209 هزار نفر روز آموزش‌هاي مهارتي را گذارانده‌اند که نسبت به سال 90 رشد 11 درصدي داشته است و همچنين 30195 دانشجو نيز تحت پوشش طرح آموزش مهارتي نيروي انساني قرار گرفتند.

معاون وزير جهاد کشاورزي گفت: 924 سايت الگويي به عنوان اقدام جديد ترويجي در اختيار بهره‌برداران در بخش کشاورزي قرار گرفت و در آينده نزديک دو سايت براي هر دهستان راه‌اندازي ميِ‌شود که مديريت بهينه آفات و سموم کشاورزي را به کشاورزان آموزش دهند.

پر همت دستيابي به ارقام جديد، حمايت و حفاظت از ذخاير ژنيتکي در افزايش بهر‌ه‌وري، توليد، علم و فناوري را سياست اصلي مجموعه خود برشمرد و افزود:توليد واکسن و مواد بيولوژيک که در سلامت و بهداشت محصولات کشاورزي و افزايش بهره‌وري در اين بخش نقش بسزايي دارد در ستور کار سال 92 قرار گرفته است.

پرهمت تاکيد کرد: ارتقاي سطح واحدهاي توليدي، افزايش ميزان استفاده از بذر اصلاح شده و نهال کنترل شده، توليد نقشهاي پايه بخش کشاورزي، توسعه نظام ترويج کشاورزي و مهارت کشاورزان تحت پروژه‌هاي مختلف در سال 92 دنبال مي‌شود.

به گفته رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي، بخش کشاورزي با فعاليت بيش از 4.3 ميليون واحد توليدي، بيشترين واحدهاي توليدي کشور را دارد.

پرهمت اظهار داشت: ساماندهي تشکل‌هاي توليدي و توسعه خدمات فني در اختيار نيروهاي انساني آموزش ديده از اولويت‌هاي کاري در سال 92 است.

وي با بيان اينکه بودجه امسال نسبت به سال گذشته افزايش؟ نيست، اضافه کرد: اميدواريم مجلس با تصويب زودتر قانون بودجه 92 و در اختيار گذاشتن آن در  سازمان‌هاي مربوطه زمينه را براي پيشبرد اهداف و برنامه‌هاي ما فراهم کند چرا که بخش کشاورزي در سال 92 نقش بسيار چشمگيري دارد./عب
برچسب ها: کشاورزی ، تولید ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار