با توجه به اينکه قيمت سهام يکي از فاکتورهاي مهم براي سرمايه گذاران است، هلدينگ با در نظر گرفتن ديدگاهي بينابين در جهت محقق شدن اهداف خصوصي سازي قدم بر مي دارد.

عظيم ثابت در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه هلدينگ خليج فارس يکي از بزرگترين خصوصي سازي هاست، به لحاظ سرمايه اي در رتبه دوم بعد از مخابرات قرار دارد و در حقيقت مي توان آن را غول بازار سرمايه نام برد، گفت: عرضه سهام شرکت هاي بزرگ همواره مزايا و معايبي براي بازار دارد که از جمله مزيت هاي آن افزايش ارزش بازار و همچنين ايجاد شفافيت براي سرمايه گذاران راجع به وضعيت مربوطه است و از جمله مشکلات آن، فروش سهم هاي ديگر توسط سرمايه گذاران به قيمت هاي پائين است که به دنبال نوسان گيري و منافع کوتاه مدت هستند.

وي در ادامه توضيح داد: هلدينگ در حقيقت يک مجموعه شرکت است و طيف متنوعي از 15 شرکت را در خود جاي داده. اين هلدينگ داراي بخش هاي سودآور زيادي است و اگر بتواند ديگر بخش ها را نيز اصلاح کند، گزينه اي مناسب براي سرمايه گذاراني خواهد بود که با ديدگاه بلندمدت وارد بازار مي شوند، چون اگرچه اينگونه شرکت ها حرکت قيمتي کمي دارند، ولي از نظر ارزش بازار و به لحاظ بنيادي مي تواند براي بازار بسيار مبارک و ميمون باشد.

وي در ادامه تصريح کرد: با توجه به اينکه يکي از فاکتورهاي مهم براي سرمايه گذاران قيمت سهام است، بحث کشف قيمت و لحاظ شدن متقاضيان خريد در ارزيابي و قيمت گذاري مسئله مهمي خواهد بود.

در قيمت گذاري بايد جميع جهات لحاظ شود تا قيمت عرضه شده موجب دلزدگي و يا متضرر شدن سرمايه گذاران نشود و همچنين با ايجاد ذهنيتي مثبت نسبت به هلدينگ، مورد پذيرش هرچه بيشتر آن گردد و با در نظر گرفتن ديدگاهي بينابيني در جهت محقق شدن هرچه بيشتر اهداف خصوصي سازي قدم بردارد.

کارشناس بورس در ادامه، با تاکيد بر اينکه هلدينگ مجموعه شرکت است و قيمت گذاري آن به آساني يک شرکت توليدي يا خدماتي نيست، ابراز داشت: قيمت ارز، معيارهاي سودآوري شرکت، برنامه هاي آتي هلدينگ و ميزان همگرايي بخش هاي مختلف مجموعه در قيمت گذاري لحاظ مي شوند و در واقع براساس ارزش خالص دارايي ها (NAV)سهام آن ارزش گذاري مي شود که قيمت بازار هم درصدي از NAV است و براساس پيش بيني ها بايد يک دامنه قيمتي براي آن تعيين شود.

ثابت در ادامه از عرضه 5% از سهام هلدينگ به حجم يک ميليارد و 239 ميليون و 480 هزار و 697 سهم به ارزش بيش از هزار ميليارد تومان در روز سه شنبه 27فروردين خبر داد و گفت: حضور سرمايه گذاران حقيقي و حقوقي به قيمت و دامنه قيمت تعيين شده بستگي دارد و کارگذاري ها هم با توجه به سابقه، خوش حسابي، گردش کد مشتري و ميزان تقاضاها به دنبال جلب رضايت همه گروه ها هستند./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار