امیری در بازید از روند آموزشی کلاسهای آمادگی المپیاد علمی مازندران که در مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی آمل در حال برگزاری است، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: المپیادهای علمی، کنکور و جشنوارههای علمی و عملی میتواند یکی از بهترین بسترهابرای بروز استعدادها در دانشآموزان مستعد و ساعی باشد.
وی با اعلام اینکه در مرحله نخست المپیاد علمی دانشآموزی در مازندران هشت هزار و 894 نفر شرکت داشتند، افزود: از این میان 455 دانشآموز به مرحله دوم این مسابقات علمی راه پیدا کردند.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با تاکید اینکه مازندران با توجه به نسبت جمعیت دانشآموزی در سطح کشور رتبه نخست را در مرحله اول المپیاد علمی در بین دیگر استانها از ان خود کرد، تصریح کرد: برنامهریزیهای لازم را برای ایجاد ارتقای کمی و کیفی در بین دانشآموزان ایجاد کردیم تا بتوانیم در مرحله دوم نیز به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم.
امیری با اعلام اینکه استاد دانشآموزان المپیادی افرادی هستند که سالهای گذشته در المپیادهای جهانی و ملی رتبههای برتر را از آن خود کرده بودندگفت:'نحوه آموزش مطلوب در فراگیری آموزش بسیار مفید و موثر است که در این دورهها تلاش داریم تا از برترینهای کشور که صاحب مدال جهانی در مسابقات و المپیادهای علمی هستند به عنوان استاد استفاده کنیم.
وی با اشاره به اهداف گسترده کلاسهای آمادگی المپیادهای علمی در استان را افزایش رقابت علمی،ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و تشویق دانشآموزان دیگر به حضور در این میادین برشمرد./ع