معاون رییس جمهوری گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در بین مناطق آزاد کشور قابلیت منحصر به فردی را برای تبدیل شدن به قطب تولیدی و صنعتی دارا است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،حجت الاسلام میرتاج الدینی در جلسه شورای معاونان منطقه آزاد ارس افزود: تحریم های دشمنان ادامه دارد و تداوم رویکرد اقتصاد مقاومتی توام با افزایش تولید و صادرات غیرنفتی در مناطق مستعد کشور از جمله منطقه آزاد ارس در سال " حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی " ضروری است.

به گفته وی روند حال حاضر فعالیت های اقتصادی و تجاری در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس می تواند نقش مهمی در رشد اقتصاد و ایجاد فرصت های اشتغال در استان آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور داشته باشد.

 

میرتاج الدینی افزود: منطقه آزاد ارس حرکت های زیربنایی پیشرفت را به خوبی و با اقتدار آغاز کرده و روند توسعه در ماه های اخیر در این منطقه با شتاب قابل توجهی روبرو شده است.

وی به نقش اساسی مناطق آزاد در افزایش تولید ناخالص ملی اشاره کرد و گفت: میزان تولید ناخالص داخلی منطقه آزاد ارس در سال قبل با روند رو به رشدی مواجه بوده و این موضوع نوید بخش آینده ای روشن جهت توسعه فعالیت های تولیدی و صادرات غیرنفتی در این منطقه است.

مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس نیز در این آیین گفت: در زمان حاضر60 واحد تولیدی فعال در ارس به تولید و صادرات می پردازند و 90 واحد تولیدی جدید نیز در حال احداث است.

نجفی افزود: در سال گذشته ارزش صادرات منطقه آزاد ارس بیش از 132 میلیون دلار بوده  که بیش از 90 میلیون دلار از این میزان مربوط به محصولات تولیدی این منطقه می باشد.

منطقه آزادارس در شمالغربی ایران در استان آذربایجان شرقی واقع شده و دارای یک محدوده متصل در جلفا، یک محدوده منفصل در مرز ارمنستان ( نوردوز ) و دو محدوده منفصل دیگر در منطقه خداآفرین است./ب

برچسب ها: ارس ، قطب ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.