رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی(فتا)مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی افراد در فضای مجازی خبر داد و از مردم خواست مراقب تصاویر شخصی و خانوادگی خود در فضای مجازی باشند .

سرهنگ رستمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت:در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس،مبنی بر انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی اش از سوی فرد یا افرادی ناشناس در اینترنت به همراه شماره تماس و ایجاد مزاحمت برای وی، موضوع در دستور کار ویژه کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود:با هماهنگی مقام قضایی و تحقیقات فنی و تخصصی کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا فردی به نام الف – س را به عنوان متهم به انتشار تصاویر شخصی افراد در اینترنت شناسایی و دستگیر کردند.

وی تصریح کرد:متهم در عملیات موفق پلیسی دستگیر و در بازجویی های فنی و تحقیقات پلیسی ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار داشت، تصاویر شاکیه را از رایانه شخصی یکی از بستگانم که با او دوست بوده،سرقت کردم.

رییس پلیس فتا مازندران گفت:متهم با دریافت این تصاویر آنها را با هدف جلب مخاطب و افزایش بازدید کننده پروفایل های خود در فضای مجازی و شبکه های اینترنتی منتشر کرد.

سرهنگ رستمی افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل و با قرار 200 میلیون ریال روانه زندان شد.

وی با هشدار از شهروندان خواست:با ایجاد رمز عبور و قفل الکترونیکی روی رایانه شخصی خود از دسترسی افراد به تصاویر و اطلاعات شخصی جلوگیری کنند./ب

برچسب ها: هشدار ، تصاویر ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.