ورزش همگانی در استان همدان با طرفداران فراوان سرآمد ورزش های همگانی کشور است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ رییس هیات ورزش های همگانی استان افزود: ورزش صبحگاهی سال‌های زیادی است که در استان همدان جایگاه ویژه‌ای در بین علاقه‌مندان به ورزش پیدا کرده و این باعث شده تا بیش از 190 ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح استان داشته باشیم.
سبزواری گفت :  با وجود اینكه گستره فعالیت ورزش همگانی بسیار زیاد است اما خوشبختانه با تلاش مجموعه هیات در این مدت عملكرد مطلوبی را ارایه داده است و اكنون همه مردم با اکثررشته های مختلف این هیات آشنایی و مشاركت دارند.
وی افزود: فعالیت 190 ایستگاه ورزش صبحگاهی در 9 شهرستان تابعه نشانگر اهمیت ورزش و تحرک در بین خانواده‌های همدانی است که باید این توجه به ورزش را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.
سبزواری افزود: در سطح استان دردو بخش آقایان و بانوان بیش از 9 هزار و 500 نفر فعالیت دارند که در سال 92 قطعاً این تعداد افزایش خواهد داشت.
رئیس هیئت ورزش‌های همگانی همدان با اشاره به مشارکت و اقبال بانوان همدانی به ورزش‌های صبحگاهی تصریح کرد: از تعداد ایستگاه‌های فعال 70 ایستگاه مربوط به آقایان و 120 ایستگاه مختص به بانوان در سطح استان است که این اختلاف حاکی از توجه و علاقه بانوان ورزشکار همدانی به این مهم است.
وی گفت: در سطح شهر همدان 36 ایستگاه فعال ورزش صبحگاهی وجود دارد که از این تعداد 22 ایستگاه بانوان و مابقی برای آقایان در نظر گرفته شده است.
سبزواری گفت: به دلیل اقلیم سردسیری همدان در فصول سرد سال این ایستگاه به سالن‌های چندمنظوره موجود استان منتقل می‌شود و در فصل بهار در فضای باز پارک‌ها و محل‌های خوش آب و هوای سطح استان برگزار می‌شود.
وی گفت: تعداد علاقه‌مندان به ورزش مفرح صبحگاهی به دلایل مختلف از افزایش چشم‌گیر نسبت به فصول سرد سال دارد که امیدواریم در تابستان امسال در همایش‌های استانی و کشوری این تعداد شرکت‌کننده بیشتر از قبل شود.
سبزواری با بیان اینکه یکی از دلایلی که هیئت ورزش‌های همگانی استان در سال 91 موفق به کسب عنوان برتر استان شده، برگزاری همایش‌های پیاده‌روی بوده، گفت: در تقویم ورزشی سال 92 بزرگترین همایش پیاده‌روی استان در خرداد ماه گنجانده شده که در صورت موافقت مدیریت استان و عدم تداخل با برنامه انتخابات این همایش برگزار خواهد شد.
رییس هیات ورزش های همگانی همدان گفت: هیات ورزش های همگانی همدان امسال با برگزاری برنامه های متنوع، سال باشکوهی برای توسعه ورزش در بین خانواده ها ترسیم کرده است.
هادی سبزواری افزود: امسال برای ترغیب خانواده ها به ورزش و در راستای چشم انداز تعریف شده باید با برگزاری همایش های متنوع برای افزایش 20 درصدی خانواده ها در فعالیت ورزش همگانی اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: برگزاری همایش های پیاده روی خانوادگی، ورزش صبحگاهی، جشنواره های محلی، بازی های یارانه ای، جشنواره ماهیگیری، جشنواره پرواز بادبادک ها، اردوهای گردشگری› بازی های کودکانه، مسابقات آمادگی جسمانی، یوگا و طناب زنی از عمده برنامه های اجرایی در سال جاری است.
وی گفت: امسال 48 برنامه آموزشی و پژوهشی در رشته های آمادگی جسمانی› بومی محلی، ورزش صبحگاهی، تک بال، گردش در طبیعت، یوگا، طناب کشی و پیلاتس در دو بخش مربیگری و داوری دایر خواهد شد./ب
برچسب ها: ورزش ، همگانی ، طرفداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.