مهاجرت گورخرهای منطقه حفاظت شده بهرام گور در شهرستان نی ریز آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه گونه گورخر دو نوع مهاجرت دارد که یکی از این مهاجرتها به صورت روزانه و دیگری به صورت فصلی است، گفت: از چند روز قبل مهاجرت این گونه در شهرستان نی ریز به سمت استانهای یزد و کرمان آغاز شده است.

محسن جعفرنژاد افزود: در این باره گشت های محیط زیست به صورت مستمر در مسیرهای حرکت این گونه ها حضور دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در صورتیکه یک گورخر از مسیر اصلی خارج و یا به محل دیگری برود ماموران محیط زیست برای بازگرداندن آنها به مسیر اصلی اقدام خواهند کرد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون آخرین وضعیت حیات وحش استان به ویژه منطقه بهرام گور اظهار داشت: با توجه به گزارش های رسیده مبنی بر ایجاد پوشش های گیاهی مناسب به دلیل بارش باران، وضعیت حیات وحش در استان هم اکنون مطلوب است.

منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی ریز قرار دارد و وسعت این منطقه 40 هزار و 800 هکتار و ارتفاع بلندترین نقطه آن دو هزار و 787متر بوده و دارای آب و هوای گرم و خشک و بارندگی حدود 200 میلی متر در سال است.

منطقه حفاظت شده بهرام گور تنها منطقه ای در کشور بوده که جمعیت قابل ملاحظه و پویایی از گورخر ایرانی را که بر اساس سرشماری سال گذشته 330 راس بوده را در خود جای داده است.

حضور گونه های ارزشمند دیگر نظیر کاراکال، زاغ بور، هوبره، جبیر و... ارزش اکولوژیکی این زیستگاه پهناور را دو چندان می کند.

هر ساله در اوایل فصل بهار مهاجرت گورخرهای منطقه حفاظت شده بهرام گور در شهرستان نی ریز آغاز می شود./ب

برچسب ها: مهاجرت ، گورخر ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.