اجراي چهار مجلس تعزيه مشترك با استفاده از هنرمندان تعزيه خوان استان هاي كرمان و اصفهان با هدف امکان‌سنجی به منظور اجرای برنامه‌های مشترک در سطح كشور برگزار مي شود.

سرپرست گروه منتخب تعزيه بخش چترود كرمان در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان ، با اشاره به اينكه تعزيه جداي از بحث عزاداري اهل بيت (ع) هنري بسيار ناشناخته است، گفت: می توانیم با جمع آوری مجموعه توانایی ها به تعزیه و حیات آن کمک کنیم تا به طور مستمر و سالانه شاهد برپایی این نوع آئين عزاداري بي نظير باشیم.

ثارالله انكوتي با بيان اينكه بهره گيري از نوع اجراي هنرمندان تعزيه از سراسر كشور و همچنين نسخ مورد استفاده در تعزيه ها در ارتقاء سطح كمي و كيفي شبيه خوانان موثر است، افزود : بهتر است اجراهاي مشترك تعزيه با هدف انتقال تجربيات و سرعت پذيري هنرمندان تعزيه در وفق دادن خود با اجراي هنرمند مقابل در دستور كار قرار گيرد.

وی با اشاره به اينكه با هماهنگي انجام شده اجراي مشترك چهار مجلس تعزيه با حضور تعدادي از تعزيه خوانان استان كرمان و اصفهان در شهر اصفهان انجام مي شود، خاطر نشان كرد: اين اجراها با هدف امکان‌سنجی به منظور اجرای تعزيه هاي مشترک در برنامه هاي آينده و با استفاده از تعدادي از تعزيه خوانان برتر استان از روستاهاي هوتك، سرآسياب و روستاي ده زيار برگزار مي شود.

انکوتی تصریح کرد : در نخستين گام چهار مجلس تعزيه شهادت علي اكبر، عباس، حر و تعزيه شهادت حضرت فاطمه (س) پيش بيني و برنامه ريزي شده است كه از روز سه شنبه 27 فروردين لغايت 30 فروردين ماه جاري در شهر اصفهان برگزار مي شود.

وي با اشاره به اينكه مكان اجراي تعزيه بايد فضايي كاملا اختصاصي از همه جهات لباسپوشخانه، اتاق صوت، محل نگهداري اسب و ساير موارد باشد، یادآور شد : در ايام حضور تعزيه خوانان كرماني در استان اصفهان از مكان هاي تخصصي تعزيه در اين استان نيز بازديد مي شود./ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.