رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر به کارگیری منابع براساس اولویت‌های کشور، گفت: در چند ماه اخیر نزدیک به 98 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است آیا این موضوع باعث رشد نقدینگی در کشور و ایجاد گرانی و تورم نمی‌شود؟!

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفی پورمحمدي شب گذشته (25 فروردین 1392) در نشستی با حضور فعالان اقتصادی زنجان و در پاسخ‌ به انتقادهای آنان مبنی بر این‌که دستور‌العمل‌ها و بخش‌نامه‌های صادره از دولت را هیچ‌گونه ثباتی نیست گفت: دولت با تغییر سریع و زودبه‌زود بخش‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و مصوبه‌ها اعتبار خود را زیر سؤال برده است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از عدم به‌کارگیری منابع کشور طبق اولویت‌ها انتقاد کرد و گفت: طی چند سال اخیر مقام معظم رهبری شعارهای سال را با عناوین اقتصادی انتخاب کردند و این اهمیت پرداختن به مسایل اقتصادی و رفع موانع تولیدکنندگان را می‌رساند.

پورمحمدی با بیان این‌که کشور در چند سال گذشته به لحاظ ارتباطات اقتصادی با کشورهای دیگر مشکلی نداشت افزود: بحث بر سر اختلاف مشرب سیاسی و آرمانی کشور ما با جهان خارج نیست؛ اقتضای رقابت اقتصادی این‌گونه است و این را در اتفاقاتی که طی ماه‌های اخیر در اقتصاد کشورهای غربی رخ داد دیدیم.

وی تصریح کرد: این‌که دست‌ها را بالا برده و تسلیم شویم مشکلی را حل نمی‌کند. باید با برنامه و راهکار مشکلات اقتصادی را تدبیر کرد.

لازمه خلق حماسه، برنامه‌ریزی، انسجام و هماهنگی است

پورمحمدی ادامه‌ داد: این‌که امروزه می‌گوییم فضای اقتصادی کشور به این شکل درآمده مربوط به چند روز و چند هفته نیست. غربی‌ها ماه‌ها و سال‌ها بر سر این موضوع کار کردند اما ما متأسفانه نسبت به این مسایل بی‌توجه بودیم و عملاً برنامه و چاره خاصی نیندیشیدیم.

بی‌ثباتی و تغییرات سریع، اعتبار بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های دولت را از بین برده است

وی خاطرنشان کرد: از زمانی که مقام معظم رهبري در این چند سال شعار اقتصادی دادند، به دلیل بی‌توجهی به این شعارها وضع تولید کشور بدتر شد تا این‌که ایشان امسال فرمودند باید حماسه‌ای اتفاق بیفتد و لازمه این کار برنامه‌ریزی، انسجام و هماهنگی است.

پورمحمدی با بیان این‌که فرصت این دولت اعم از این‌که خوب کارکرده یا نه به پایان رسیده است، اظهار داشت: امروزه متأسفانه به دلیل تغییرات سریع، اعتبار بخش‌نامه‌های دولت از بین رفته است. این در حالی است که حرمت امامزاده را باید متولی آن نگه دارد. وی خاطرنشان کرد: پیش از هر اقدام ابتدا باید کار کارشناسی و مطالعاتی کرد، سپس بخش‌نامه و دستورالعمل و قانون تصویب و صادر کرد.

هیچ‌کس حق ندارد قانون را زیرپا بگذارد

پورمحمدی با تأکید بر این‌که هیچ‌کس حق ندارد قانون را زیرپا بگذارد گفت: می‌توانید انتقاد کرده یا درخواست اصلاح قانون را به مبادی ذی‌ربط بدهید اما اجازه ندارید قانون را عمل نکنید یا زیرپا بگذارید.

وی با بیان این‌که دچار تزلزل در تصمیم‌گیری‌ها هستیم، افزود: برای ایجاد حماسه اقتصادی باید در تصمیم‌گیری‌ها ثبات وجود داشته باشد.

یکی از علل تورم در جامعه وجود نقدینگی بالا است/تنها راه برای ایجاد تحول اقتصادی توجه به تولید است

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از زیادشدن نقدینگی در کشور انتقاد کرد و گفت: یکی از علل تورم در جامعه وجود نقدینگی بالا است. دولت باید هزینه‌های خود را کنترل کند. در غیر این‌صورت تولید کشور آسیب‌دیده و برای تأمین نیازها مجبور می‌شویم به واردات روی بیاوریم. پورمحمدی خاطرنشان کرد: تنها راه برای ایجاد تحول اقتصادی توجه به تولید است.

پورمحمدی از فشارآوردن به واحدهای تولیدی برای اخذ مالیات و پرداخت‌نکردن به موقع تسهیلات به این‌واحدها انتقاد کرد و گفت: تولیدکننده برای بازکردن یک ال سی یا اخذ یک مورد تسهیلات آن قدر فشار را تحمل می‌کند که از دریافت آن پشیمان می‌شود. وی تصریح کرد: مگر وام دادن به یک واحد صنعتی و کنترل مراقبت بر آن چه‌قدر زمان نیاز دارد؟ اگر خودمان راهکار نداریم و بلد نیستیم لااقل از مدل‌های سيستم‌سازي رایج در دنیا می‌توان استفاده کرد.

یارانه‌ها باید در خدمت رشد تولید و ایجاد اشتغال قرار گیرد

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از اعطای یارانه‌ها به شکل فعلی انتقاد کرد و گفت: ما هم معتقدیم باید به اقشاری از جامعه یارانه پرداخت کرد اما نه به این شکل. جوانی که از درد نداری به ناهنجاری‌های اخلاقی کشیده می‌شود عیب است. اما آیا مگر جوانان ما علیل و بیمارند؟ باید توانمندسازی کرد. در چند ماه اخیر نزدیک به 98 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت کردیم آیا این موضوع باعث رشد نقدینگی در کشور و ایجاد گرانی و تورم نمی‌شود؟! یارانه‌ها باید در خدمت رشد تولید و ایجاد اشتغال قرار گیرد و از این طریق جوانان را به‌کارگیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار