عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت : تهیه زیرساخت های لازم برای رشد تولید ملی بر پایه توانمندی ها و مزیت های منطقه ای با حمایت از دانشمندان داخلی امکان پذیر است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  همدان ؛ ابراهیم کارخانه ای افزود: اگر ما خواهان رشد تولید ملی و در نتیجه توسعه کشور باشیم باید به زیرساخت های لازم توجه کنیم چرا که به صورت سیستماتیک نمی شود رشد سیستم تولید ملی هماهنگ را انتظار داشت.
وی ادامه داد: رشد تولید ملی به صورت موردی در هیچ جای دنیا منجر به توسعه و پیشرفت نشده بلکه باید به صورت هماهنگ در تمامی زمینه ها و سازماندهی شده انجام گیرد تا به هدف نهایی منجر شود.
کارخانه بیان کرد: سازماندهی، تحول و نوآوری در نظام مالیاتی کشور با الویت اخذ مالیات از مؤدیان مالیات گریز کشور می تواند پلی برای رشد کشور باشد چرا که روش وصول مالیات در داخل روشی قدیمی بوده و احتیاج به ساماندهی و جذب راه کار های نوین برای کشف مالیات دارد.
 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه پایین آوردن هزینه های جاری با کاهش برنامه های غیرضرور، پر هزینه، ارزبر باید در دستور کارها قرار بگیرد افزود: تحول بهره ورانه در نظام برنامه وبودجه ریزی کشور زمانی ممکن می شود که هزینه های غیر ضروری کشور تا حد بسیار زیادی کاهش یابد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این مطلب که الویت بندی در شروع برنامه های عمرانی جدید بر پایه ضرورت خدمت رسانی به مردم باید مورد توجه باشد تصریح کرد: ما طرح های عمرانی را براساس الویت بندی محدود و بر اساس نیاز کشور باید آغاز کنیم.
وی ادامه داد: تهیه و تدوین نقشه جامع کشاورزی در راستای توسعه این بخش به صورت مکانیزه در کشور می تواند جایگزینی مناسب برای نفت و فرآورده های آن بوده و رشد داخلی را سبب شود چرا که در حال حاضر کشاورزی در حالتی بین سنتی و مکانیزه قرار داشته و لازم اسنت که سیاست های لازمی در تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت اعمال شود.
کارخانه با بیان اینکه اگر نقشه جامع علمی کشاورزی در قالب یک نرم افزار تبیین شود ما می توانیم در رابطه با تمامی محصولات سیاست گذاری کنیم و بر اساس کالاها و اقلامی که مورد نیاز کشور است دست به تولید بزنیم افزود: رشد بخش کشاورزی می تواند توسعه صنایع تبدیلی را برای کشور به ارمغان بیاورد.
این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر این مطلب که فرآوری محصولات کشاورزی با ارزش افزوده بالا در قالب صنایع نوین تبدیلی کشاورزی امکان پذیر است گفت: الان بیش از یک صد میلیون تن تولیدات کشاورزی در کشور داریم که اگر فرآوری شوند ارزش افزوده بالا پیدا می کنند.
کارخانه ای ارتقا کیفیت تولید و افزایش بهره وری را به عنوان دو بازوی توانمند رشد تولید ملی دانست و تصریح کرد: بالا بردن کیفیت محصولات جذب صد در صدی توجه خریداران و کاهش وابستگی به درآمد های نفتی را موجب می شود.
وی تهیه، تدوین و اجرای نظام مهندسی ارتقا بهره وری را به عنوان مؤلفه اصلی کاهش قیمت تمام شده کالا خواند و گفت: تشویق آحاد ملت ایران به مصرف کالای داخلی با هدف رشد ملی باید انجام گیرد./ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.