رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلامشهر از توسعه فعالیت‌های قرآنی اسلامشهر در سال 92 خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،صادق محمدزاده بیان داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی امسال توسعه مراکز قرآنی و ترویج بیشتر فرهنگ خواندن قرآن در بین نوجوانان و جوانان است.

وی ادامه داد: در این راستا با تشکیل جامعه مدرسین قرآنی در اسلامشهر سعی در رسیدن به اهداف مورد نظر را داریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر بیان داشت: شهرستان اسلامشهر ظرفیت‌های بسیار بالایی را در امور قرآنی دارد و با توجه به آمار موجود قاریان و حافظان قرآن بسیاری را در خود جای داده است.

محمدزاده تأکید کرد: در این راستا و با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانیم در بسط و ترویج فرهنگ قرآنی گام برداشته و به برنامه‌های خود در این راستا دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: برای این که بتوانیم نوجوانان و جوانان بیشتری را به سمت خواندن قرآن و کلام خداوند نزدیک کنیم باید دستگاه‌های فرهنگی و متولیان این مهم در اسلامشهر حمایت‌های خود را از مراکز قرآنی بیشتر کنند و طرح‌ها و پیشنهادات خود را برای بهتر شدن برنامه‌های این مراکز و جذب بیشتر نسل امروز ارائه دهند.

رئیس اداره ارشاد اسلامشهر استفاده از ظرفیت‌های مساجد و مدارس و حسینیه‌ها را مهم خواند و خاطرنشان کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها می‌تواند در توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی موثر باشد.

وی تشکیل جامعه مدرسین قرآنی در شهرستان، راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالیت‌های قرآنی، بسترسازی جهت انجام تبلیغات محیطی پایدار برای امور قرآنی و تشکیل مجمع حافظان و قاریان را از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای تحقق اهداف مورد نظر در سال‌جاری عنوان کرد.
برچسب ها: قرآن ، اسلامشهر ، البرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.