مدير كل راه و شهرسازي استان فارس در جريان بازديد از تونل ابا‌صالح‌المهدي(عج) واقع در گردنه تيمارگون شهرستان اقليد با اعلام اين كه كار ساخت اين تونل به پايان رسيده گفت: تونل ابا‌صالح‌المهدي(عج) ارديبهشت ماه امسال افتتاح مي شود و به زير خط عبور مي رود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان فارس، هوشنگ عشايري اظهار داشت: ساخت اين تونل در محل گردنه تيمارگون به پايان رسيده كه با حذف اين گردنه كمك شاياني براي ارتقاي سطح رفاه اجتماعي مردم منطقه خواهد شد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به تشريح جزئيات پيشرفت فيزيكي اين تونل پرداخت و اظهار داشت:عمليات لاينينگ اين پروژه بيش از 98.5 درصد، عمليات آرماتور بندي 99.32 درصد،عمليات قالب بندي 96.35 درصد، عمليات بتن ريزي 99.27 درصد و عمليات روسازي كل پروژه 16.61 درصد پيشرفت فيزيكي داشته كه ان شاء ا... در ارديبهشت ماه امسال شاهد بهره برداري از اين تونل خواهيم بود.
قائم مقام وزير در استان فارس تأكيد كرد: با توجه به مركزيت شهر اقليد و به تبع آن تمركز نسبي امكانات و خدمات در اين شهر نسبت به شهرهاي مجاور آن، وجود گردنه تيمارگون به خصوص در ماه‌هاي برف‌گير سال مشكلات عديده‌اي از لحاظ دسترسي به امكانات خدماتي، بهداشتي، درماني و آموزشي براي ساكنان منطقه ايجاد كرده است.
عشايري با يادآوري اين‌كه با بهره‌برداري از اين طرح، كاهش طول مسير محور اقليد ـ ياسوج و در نتيجه صرفه‌جويي در مصرف سوخت را به‌دنبال دارد، خاطرنشان كرد: طول اين تونل 2610 متر، عرض راه‌هاي طرفين تونل 11متر، عرض تونل 8 متر و دهانه‌هاي شمالي و جنوبي جاده ارتباطي طرفين تونل به ترتيب 977 متر و 620 متر است.
وي بيان كرد: تونل ابا‌صالح المهدي(عج) علاوه بر دارا بودن موقعيت استراتژيك و نقش موثري كه در رونق اقتصادي و اجتماعي منطقه، كاهش تلفات و تصادفات جاده‌اي و هم چنين افزيش رفاه مردم دارد، از نظر معماري نيز داراي شاخصه‌هاي منحصر به فردي است.
برچسب ها: افتتاح ، تونل ، امسال ، اردیبهشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار