الرياض نوشت: ماموران رژيم اسرائيل در زندانهاي اين رژيم عمدا از دستگاههاي توليد کننده پارازيت هاي سرطاني به بهانه جلوگيري از تماسهاي تلفني اسيران فلسطيني با خانواده هاي خود استفاده مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، روزنامه الرياض چاپ عربستان در شماره امروز خود در اينترنت در گزارشي از رام الله به قلم عبدالسلام الريماوي با اشاره به وخامت اوضاع  اسيران فلسطيني در بند رژيم صهيونيستي نوشت: مركز تحقيقات و پژوهش‌هاي اسرا و حقوق بشر فلسطين (احرار) اعلام کرد نيروهاي اشغالگر از دستگاه الکترونيکي ارسال پارازيت در بازداشتگاههاي خود که فلسطينيان در آن زنداني هستند، استفاده مي کنند که اين دستگاهها سرطان زا بوده و باعث سر درد هاي شديد مي شود.
بر پايه اين گزارش، نگهبانان زندانهاي اسرائيلي با استفاده از دستگاههاي ارسال پارازيت تلفن همراه،موجب بروز سرطان و سردرد شديد درميان اسراي فلسطيني مي شوند به طوري که يکي از اسيران  فلسطيني به مرکز احرار گفته است که از زمان استفاده از اين دستگاهها در داخل زندان ،تعداد اسراي فلسطيني مبتلا به سرطان بويژه سرطان حلق، حنجره، روده، معده و خون افزايش چشمگيري داشته است.
فواد الخفش مدير اين مرکز گفت: ماموران رژيم اشغالگر در اسارتگاههاي اسرائيل عمدا از دستگاهاي توليد کننده پارازيتهاي سرطاني به بهانه جلوگيري از تماسهاي تلفني برخي از اسرا با خارج از زندان وخانواده هاي خود استفاده مي کنند. 
وي تاکيد کرد : اشغالگران به صورت برنامه ريزي شده از اين دستگاهها که سر وصداي بسيار اذيت کننده اي دارند استفاده مي کنند و اين شيوه جديد  براي قتل تدريجي اسرا است. 
وي از گروههاي حقوق بشر خواست کميته پزشکي ويژه اي به داخل زندانهاي اسرائيل براي بررسي بفرستند تا به  اشغالگران براي جمع آوري اين دستگاهها فشار بياورند. 
در ادامه گزارش آمده است : پيش تر "رافت حمدونه" مدير مرکز تحقيقات اسراي فلسطيني نيز اعلام کرده بود که مدتي است تعدادي ازاسراي فلسطيني در زندانهاي رژيم اشغالگر از سردردهاي شديد شکايت مي کنند که بعدها معلوم شد اين عارضه به علت استفاده نگهبانان از دستگاههاي پارازيت برتلفنهاي همراه است. 
وي افزود: برخي از اسرا گفته اند مقامات با همکاري دستگاههاي امنيتي، دستگاههاي پارازيتي تلفن همراه را در زندانها راه اندازي کرده اند که اين اقدام آنها موجب افزايش تعداد مبتلايان به سرطان در ميان زندانيها شده است. 
حمدونه از صليب سرخ ونهادهاي حقوقي خواست تا با فشار به رژيم صهيونيستي موجبات برچيدن اين دستگاهها را از زندانها فراهم کنند.









اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار