مدیرکل پایگاه منطقه‌ای آموزشی انتقال خون آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال بالای ورود ویروس در هنگام انجام تاتو، حجامت و خالکوبی، یادآور شد: افرادی که این اعمال را انجام می دهند نمی توانند تا یک سال بعد از آن، خون خود را اهدا کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمدرضا خلیلی یادآور شد: هر فرد می تواند به طور متوسط چهار نوبت در سال خون اهدا کند، ولی اگر یک نفر حجامت کند تا یک سال نمی تواند خون اهدا کند و در واقع، کاهش آمار اهدای خون، به نوعی بحران در تامین فرآورده‌های خونی بوجود می آورد.

خلیلی با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه ی نخست در آمار حجامت را به خود اختصاص داده است گفت: افراد سالم بهتر است به جای حجامت خون خود را اهدا کنند و افراد مبتلا به فشارخون بالا و یا هپاتیت و افراد مسن که نمی‌توانند خون اهدا کنند، عمل حجامت را انجام دهند.

وی در خصوص آمار حجامت در استان نیز گفت: 50 درصد حجامت در استان به صورت استاندارد و با وسایل استریل صورت می‌گیرد و بقیه در شرایط غیر استریل و غیر استاندارد صورت می گیرد.

وی نیاز روزانه خون در استان را 150 تا 300 کیسه خون عنوان و اظهار کرد: این میزان خون دریافتی به 750 تا 900 فرآورده تبدیل می‌شود.

مدیرکل پایگاه منطقه‌ای آموزش انتقال خون آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ثواب و فواید پزشکی حجامت به اندازه اهدای خون نیست یادآور شد: فواید پزشکی حجامت یک پنجم اهدای خون است چراکه مقدار خونی که در اهدای خون اخذ می‌شود، 10 برابر حجامت است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: تاتو ، حجامت ، خالکوبی ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.