مدیر‌عامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با احداث سد عمارت در شهرستان گرمی بیش از 20 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ داود نجفیان دیروز در بازدید مجمع نمایندگان استان اردبیل از سد عمارت در گرمی افزود: به واسطه استحصال سالانه 196 میلیون متر‌مکعب از آب‌های خروجی کشور توسط این سد ضمن تامین آب شرب به میزان 20 میلیون متر‌مکعب در سال تامین آب کشاورزی برای اراضی توسعه به میزان 16 هزار هکتار از اراضی دیمو 4 هزار هکتار از اراضی بهبود تراس دره‌رود محقق خواهد شد.

وی با اشاره به فواید احداث این سد گفت: از تاثیرات اجتماعی این طرح می‌توان به اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت عشایر در زمان احداث و بهره‌برداری از طرح و همچنین افزایش تولیدات دامی و کشاورزی و ایجاد صنایع وابسته اشاره کرد.

مدیر‌عامل آب منطقه‌ای اردبیل با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی این طرح خواستار پیگیری یکپارچه مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در جهت اخذ ردیف مرزی برای این طرح شد.

نجفیان افزود: امید است با تامین اعتبار مالی و مرزی شدن طرح و انحراف آب در آینده‌ای نزدیک، عقب‌ماندگی‌های به وجود آمده جبران شود

در این جلسه فرماندار شهرستان گرمی نیز با اشاره به اهمیت سد عمارت در بهبود قابل توجه وضعیت معیشت مردم و ارتقای سطح رفاه عمومی در منطقه خواستار پیگیری تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل و بهره‌برداری از این طرح شد.

محمود علایی گفت: در این شهرستان در حال حاضر سه سد نیمه‌تمام در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از آنها هزاران هکتار منابع آب ذخیره‌سازی شده و بهره‌برداری در منابع کشاورزی به شکل نوین صورت گيرد./ب

برچسب ها: گرمی ، احداث ، سد ، عمارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.