رييس‌جمهور گفت: ايران ، بنين و آفريقا براي ساختن دنياي بهتر و سرشار از صلح، عدالت و رفاه هميشه در كنار هم خواهند بود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري؛ محمود احمدي‌نژاد در ضيافت شام رييس‌جمهور بنين دو دولت و دو ملت ايران و بنين را داراي آرمان‌ها و اهداف مشترك دانست و اظهار داشت: دو كشور به دنبال صلح، پيشرفت و امنيت براي همه ملت‌ها هستيم .

وي خاطرنشان كرد: پايه و اساس ارتباط بين ملت‌ها ، احترام ، محبت و عدالت است و معتقديم مناسبات جهاني بايد بر اين اساس اصلاح شود.

رييس جمهور با اشاره به وجود پتانسيل‌هاي گسترده بين ايران و بنين براي افزايش سطح روابط اظهار داشت: دو كشور با بهره‌مندي از تمامي ظرفيت‌هاي خود مي‌توانند سطح روابط دو جانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي را به سرعت گسترش دهند.

رييس‌جمهور با قدرداني از دريافت نشان عالي بنين اظهار داشت: اعطاي اين نشان ، نشان‌دهنده دوستي عميق بين دو ملت و دو دولت ايران و بنين است.

يولي يايلي رييس‌جمهور بنين نيز در اين ضيافت شام، سفر دوره‌اي دكتر احمدي‌نژاد به غرب آفريقا را حاكي از نگاه دوستانه ايران و آفريقا دانست و گفت: بنين مصمم است مناسبات خود را در تمامي عرصه‌ها با ايران ارتقاء داده و روابط مستحكمي بين دو كشور و همچنين قاره آفريقا با ايران برقرار شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، آفریقا ، بنین ، صلح ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار