معاون عمراني استاندار همدان گفت : 34 طرح مهر ماندگار در استان در حال اجرا است که براي اجراي اين طرح ها سه هزار ميليارد تومان مبلغ در نظر گرفته شده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران همدان  ؛ خسرو سامري در نشست بررسي طرح های مهر ماندگار استان گفت: اين طرح ها در زمينه هاي عمراني، زيرساختي، صنعتي و اقتصادي بوده که بسياري از آنها در زمينه هاي راه آهن، آزاد راه و خطوط آب رساني است که اين طرح ها به عنوان محور توسعه و پيشرفت استان محسوب مي شود.
وي گفت : عمده ترين طرح هاي مهر ماندگار در زمينه هاي راه و شهرسازي و وزارت نيرو است که دستگاه هاي مرتبط بايد تلاش مضاعف براي اتمام اين طرح ها انجام دهند.
معاون عمراني استاندار با بيان اينکه در زمينه طرح هاي مهر ماندگار استان پيشرفت هاي خوبي صورت گرفته واعتبارات ملي مناسبي به اين طرح ها اختصاص يافته گفت: هم کانون طرح آزاد راه همدان تهران با 150 ميليارد تومان اعتبار به پایان  رسيده است.
سامري تصريح کرد: آب رساني از سد تالوار به همدان هم يکي از طرح هاي کلان و ويژه مهر ماندگار استان است که با اعتبار 120 ميليارد تومان انجام شده و 70 کيلومتر از مسير لوله گذاري و تملکات آن صورت گرفته که اين طرح جزو پنج طرح بزرگ آبرساني کشور است.
وي ادامه داد: راه آهن همدان- تهران نيز از ديگر طرح هاي مهم مهر ماندگار استان است که پيشرفت بسيار خوبي داشته و کار ريل گذاري اين پروژه  روزي يک کيلومتر است که با پيگيري صورت گرفته قرار است اين ريل گذاري به روزي دو کيلومتر برسد و همچنين کار ريل گذاري راه آهن غرب کشور هم در حال انجام است.
معاون عمراني استاندار در ادامه با بيان اينکه سدهاي استان هم پيشرفت خوبي داشتند که يکي از طرح هاي مهم دراين زمينه سد سرابي تويسرکان است که با 30 ميليارد تومان اعتبار به اتمام رسيده که از فصل آبگيري، آبگيري آن شروع مي شود.
سامري بيان داشت: در زمينه راه هاي روستايي، گازرساني و محروميت زدايي هم پيشرفت هاي خوبي صورت گرفته و مرحله اول فرودگاه استان هم به بهره برداري رسيده است./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.