معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام ضمن بیان عملکرد حوزه ی فرهنگی در سال 91 سرفصل های برنامه های این حوزه را در سال 92 تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، اکبر میرشکار در جمع خبرنگاران با بیان این که در سال 91 کمیته امداد امام در حوزه ی امور فرهنگی طبق برنامه ی سال دوم از برنامه پنجم خود با رشد 231 درصدی برخوردار بوده است افزود: بیش از 60 میلیارد تومان که 55 درصد از اعتبارات دولتی و 45 درصد از محل اعتبارات مردمی است، در بخش امور فرهنگی کمیته امداد در جهت ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان، مصرف شده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح های انجام شده در سال 91 بیان داشت: 460 نفر از مشاورین متخصص کمیته امداد به 605 هزار و 680 نفر از افراد تحت پوشش خدمات مشاوره و راهنمایی ارائه کردند و بیش از 7 کلینیک مشاوره و راهنمایی توسط فارغ التحصیلان تحت پوشش این نهاد برای ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی راه اندازی شد.

وی آموزش خانواده را یکی از برنامه های اصلی و مهم این نهاد در حوزه امور فرهنگی دانست و افزود: در سال 91 یک میلیون و 407 هزار و 741 نفر از آموزش خانواده که با هدف ارتقای سطح و سبک زندگی خانواده ها صورت می گیرد با رشد 89 درصدی نسبت به سال 90؛ بهره مند شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش پیشگیری از اعتیاد برای 540 هزار نفر از خانواده های آسیب پذیر، آموزش های ویژه برای 10 هزار و 625 زن مطلقه بین سنین 20-40 ، آموزش 407 هزار و 750 نفر از دختران بازمانده از تحصیل بهره مندی 21 هزار و 536از سوادآموزی، با همکاری نهضت سوادآموزی، در سال 91 صورت گرفت.

وی با اشاره به 75 هزار نو عروس کمیته امداد در سال 91 افزود: پرداخت جهیزیه و ارائه برنامه های آموزشی قبل از ازدواج به مدت 36 ساعت برای 75 هزار نوعروس، توزیع ماهانه 10 هزار مجله پیام زن به 10 هزار نفر از دیگر فعالیت های حوزه ی امور فرهنگی در بحث آموزش خانواده است.

میرشکار در ادامه با اشاره به خدمات تحصیلی بیان داشت: 485 هزار دانش آموزان تحت پوشش از خدمات تحصیلی به مبلغ 4 میلیارد و 300 میلیون، از محل جشن عاطفه ها و کمک های مرمی بهره مند شدند.

وی تصریح کرد: 2 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی صرف هزینه های مربوط به کلاس های تقویتی، معرفی به کلاس های کنکور شده است.

وی به ارائه خدمات ویژه به 700 نخبه ی دانش آموز اشاره کرد و گفت: 32 هزار دانش آموز محصل در مدارس فنی و حرفه ای برای خرید تجهیزات تحصیلی و کاری خود یک میلیارد تومان دریافت کرده اند.

میرشکار با اشاره به شهریه رایگان دانشجویان دانشگاه پیام نور و تخفیف ویژه برای دانشجویان دانشگاه آزاد را در روزهای پایان سال 91 اظهار داشت:  800 دانشجوی نخبه ی کمیته امداد از خدمات ویژه يك میلیارد تومانی بهره مند شدند.

وی با بیان این که کمیته امداد به عنوان دستگاه برتر در ساماندهی اوقات فراغت در سال 91 شناخته شد افزود: 100 کانون دائم، 600 کانون فصلی، برگزاری اولین جشنواره فرهنگی – هنری، چاپ و توزیع 105 هزار نشریه بین دانش آموزان، بهره مندی بیش از 200 هزار نفر از برنامه ی اوقات فراغت، فراهم نمودن امکان تحصیل برای 6 هزار و 500 نفر از دانش آموزان در خوابگاه های کمیته امداد و برگزاری اردوهای فرهنگی – تفریحی و زیارتی در تابستان 91 برای 79 هزار دانش آموز، ایتام، سالمندان، دختران غیر محصل، دانشجویان ، زنان مطلقه و خانواده های تحت پوشش از جمله برنامه های فرهنگی صورت گرفته در سال 91 است.

وی همچنین به سرفصل های برنامه های پیش بینی شده در سال 92 اشاره کرد و گفت: بومی سازی شیوه ها و محتواهای آموزشی، اجرایی نمودن پیوست فرهنگی خدمات کمیته امداد، تدوین شاخص های سبک زندگی دینی در بین خانواده های کمیته امداد ، توسعه ی آموزش و مشاوره خانواده، بسترسازی جهت جذب حداکثری مشارکت های مردمی در بخش فرهنگی و توسعه ی دامنه ی نفوذ خدمات فرهنگی از حیث تنوع و تعدد مخاطبین پیش روی برنامه های فرهنگی در این حوزه خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رشدی برای اعتبارات حوزه ی امور فرهنگی در سال 92 در نظر گرفته نشده است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار