امروز صدو يكمين سالگرد جشن تولد "كيم ايل سونگ" بنيانگذار فقيد جمهوري دموكراتيك خلق كره شمالي است و به همين مناسبت دولت پيونگ با برگزاري رژه نظامي در خيابان هاي آن كشور اين مراسم را جشن مي گيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، بسياري از ناظران بر اين باورند كه احتمال پرتاب يكي از موشك هاي باليستيك كره شمالي از سوي دولت پيونگ يانگ در آستانه برگزاري اين مراسم وجود دارد. پيش تر گزارش هاي مبني بر استقرار دو موشك "موزودان" كره شمالي در ساحل شرقي آن كشور و آمادگي آنها براي شليك منتشر شده بود. 
همچنين در جريان برگزاري اين مراسم عليرغم آنكه دولت كره شمالي پيش تر اعلام كرده بود كه نمي تواند امنيت مسافران و افراد خارجي مقيم در شبه جزيره كره را تضمين نمايد با اين حال ورزشكاراني از سرتاسر جهان براي شركت در مسابقه ماراتون بين المللي كه به مناسبت مراسم جشن سالگرد كيم ايل سونگ برگزار مي شود به پيونگ يانگ دعوت شده اند و كره شمالي ميزبان آنان است. 
کيم ايل سونگ سال 1912  متولد شد و هدايت کره شمالي را از سال 1948 به عهده گرفت. وي در خلال جنگ سال 1950 تا 1953 دو کره نيز رهبري کره شمالي را به عهده داشت تا اينکه در سال 1994 درگذشت . وي سپس رهبري کره شمالي را به پسرش کيم جونگ ايل واگذار کرد .
پس از مرگ کيم جونگ ايل نيز پسر او يعني کيم جونگ اون رهبري کره شمالي را به دست گرفت . 
کيم جونگ اون سومين نسل از خاندان کيم به شمار مي رود که حاکميت فقيرترين کشور جهان را که از کشورهاي به شدت نظامي به شمار مي رود به عهده گرفته است . 
کيم جونگ اون سي ساله از زمان به دست گرفتن قدرت در کره شمالي تاکنون دو آزمايش موشکي دور برد و يک آزمايش هسته اي انجام داده است . سومين آزمايش هسته اي کره شمالي که ماه فوريه انجام شد تحريم هاي شديدتر شوراي امنيت سازمان ملل متحد را عليه اين کشور به دنبال داشت . پيونگ يانگ اين تحريم هاي شوراي امنيت را به همراه رزمايش هاي نظامي مشترک آمريکا و کره جنوبي اقداماتي خصمانه و زمينه ساز حمله به اين کشور ناميد.







برچسب ها: بین الملل ، کره ، شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار