وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با انتقاد از عملکرد گروه اخوان المسلمین مصر گفت هم اکنون به علت سرگرمی اخوانی‌ها به تثبیت قدرت، همه سازمانهای اطلاعاتی جهان در این کشور حضور دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه المنار فلسطین، ایهود باراک تصریح کرد بدون موافقت آمریکا در مصر ، رئیس جمهور روی کار نمی آید.

باراک گفت اخوانی‌ها مصر را از کشوری محوری در غرب آسیا به یک کشور وابسته به کشورهایی تبدیل کرده اند که وی این کشورها را موجودهای کوچک توصیف کرد.

باراک تصریح کرد مصر به کشوری تبدیل شده است که در آن نفوذ امنیتی می شود و تقریبا همه سازمانهای اطلاعاتی مأموران خود را به راحتی به مصر می فرستند و حتی کوچکترین کشورها نیز در مصر نماینده دارند زیرا اخوانی ها به تثبیت حکومت خود و حمایت از جنبش حماس که برادر کوچکتر آنهاست سرگرم هستند.

باراک در جمع دانشجویان دانشکده علوم سیاسی در دانشگاهی در شهر ناشویل در ایالت تنسی در سخنانی درباره صلح با توجه به بهار عربی و انقلابهای عربی گفت این انقلابها نظامهای دموکراتیک تولید نکرده‌اند بلکه دیکتاتوریهای دینی با اندیشه یکطرفه به وجود آورده‌اند و همه آنها شالوده کشور خلافت را پی ریزی می کنند که خطر حقیقی برای اسرائیل است .

باراک گفت امکان ندارد بدون موافقت آمریکا در مصر رئیس جمهوری روی کار آید.

باراک در پاسخ به پرسشی درباره روند صلح گفت: فرض کنیم که بر اساس اصل زمین در مقابل صلح مذاکره شود در آن صورت با چه کسی می توانیم مذاکره کنیم با حماس در غزه یا با فتح در رام الله ؟

وی افزود: بدترین چیزی که اسرائیل با آن روبروست همسایگانش است. آنها ناراحتند حتی انقلابهای آنان نیز زیر سئوال است چرا انقلابها فقط به تونس و مصر و لیبی و سرانجام به سوریه بسنده کرد و در کشورهای عرب خلیج فارس انقلاب نشد آیا امیرنشینها و کشورهای عرب خلیج فارس مستحق آن نیستند که به جمهوریهای دموکراتیک مبدل شوند ؟


برچسب ها: پول ، عراق ، سه صفر ، حذف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار