وقتی وارد یک کافی نت می شوید، چند سیستم کاربر و یک سرور مشاهده می شود. پس شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که درآمد در این حوزه چگونه است؟ آیا ارزش دارد این همه سرمایه را یکجا برای این کار هزینه کنیم؟

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران   همه افرادی که حتی از امکانات اینترنت و لپ تاپ و کامپیوتر بهره مند هستند، گذرشان به کافی نت افتاده است. کافی نت ها اصولا در مغازه های کوچک و یا فروشگاه های درون پاساژ هستند و کمتر در کنار خیابان اصلی دیده می شوند. کافی نت ها مغازه هایی هستند که دانشجویان متقاضی اصلی آنها هستند و کمتر مشاهده می شود افراد عادی وارد این فروشگاه ها شوند.

معمولا دانشجویان برای انتخاب واحدهای دانشگاهی و یا ثبت نام آن یا کپی گرفتن از جزوات خود پا به این مراکز می گذارند؛ اما آیا درآمد اصلی یک کافی نت دار از این راه است؟ در این گزارش قصد داریم هزینه های راه اندازی یک کافی نت و همچنین راه های درآمد این حوزه را شرح دهیم.

مخارج راه اندازی

وقتی وارد یک کافی نت می شوید، چند سیستم کاربر و یک سرور مشاهده می شود. پس شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که درآمد در این حوزه چگونه است؟ آیا ارزش دارد این همه سرمایه را یکجا برای این کار هزینه کنیم؟ این سوالات زاده ذهن کسانی است که قصد فعالیت در این حوزه را دارند. اگر در حال حاضر قصد راه اندازی چنین کاری دارید، شک نکنید که بهترین زمان را برای این کار انتخاب کرده اید.

 به این دلیل که در دنیای بزرگ دیجیتال، بسیاری از افراد نیاز به چنین مراکزی دارند. در این راه چند پیش نیاز وجود دارد؛ از جمله دریافت مجوز از اتحادیه فناوران رایانه تهران، خرید کامپیوتر، خرید شبکه اینترنت، خرید حداقل یک دستگاه کپی و اجاره مغازه.برای خرید کامپیوتر باید سری به بازارهای عرضه کننده این حوزه بزنید تا بتوانید با بهترین قیمت آنها را تهیه کنید.

ریزه کاری های کار یک کافی نت دار

برای هر کامپیوتر تقریبا یک میلیون تومان باید هزینه کرد که با برآورد تعداد سیستم های دیگر، مبلغ آن به شش میلیون تومان می رسد؛ اما این تازه اول راه است. نصب و همچنین اتصال شبکه به هر کامپیوتر نیاز به تخصص دارد که هزینه کلی آن حدود 200 هزار تومان است. برای خرید یک دستگاه کپی که بتواند پاسخگوی نیاز یک کافی نت باشد، باید یک تا یک و نیم میلیون تومان بپردازیم.

 در اینجا وارد بخش اصلی ماجرا یعنی اجاره مغازه می شویم. برای فعالیت در چنین محیط کاری باید پنج میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت در دست داشته باشید و اجاره بهایی که نزدیک به یک و نیم دو میلیون تومان باید ماهانه پرداخت شود. البته این مبلغ مربوط به اجاره یک مغازه در خیابان انقلاب است.



درآمد کافی نت چقدر است؟

این سوال حتما در ذهن شما شکل خواهد گرفت که یک کافی نت در روز چند کاربر دارد و اگر ساعتی 1000 تومان هم از هر کدام از کاربران دریافت کند (با احتساب اینکه از همه سیستم ها استفاده شود) با وجود پنج دستگاه در روز، به زحمت و به هشتاد هزار تومان می رسد.

پس درآمد اصلی کافی نت از کجا به دست می آید؟ درآمد کافی نت ها بستگی به فصل و همچنین شرایط ویژه ای دارد. به عنوان مثال در پایان دی ماه و با فرا رسیدن فصل امتحانات، به دلیل تقاضای زیاد برای کپی گرفتن جزوات دانشجویی، درآمد این حوزه به روزی یک میلیون تومان و حتی بیشتر هم می رسد؛ اما در برخی از ماه ها هم درآمد ماهیانه این فروشگاه ها به زحمت به سه میلیون تومان می رسد.

 میانگین درآمدی که می توان برای این بخش در نظر گرفت حدود 5 میلیون تومان است. البته با در نظر گرفتن هزینه های اجاره بها و دیگر مخارج فروشگاه، مبلغی حدود سه میلیون تومان باقی می ماند که این مبلغ همان سود است. مهدی فاتحی از فعالان این حوزه در خیابان انقلاب، شش سال است که فعالیت می کند و عقیده دارد که در این بخش باید از صبر و حوصله فراوانی برخوردار بود. به این دلیل که کافی نتی که تازه راه اندازی می شود، نیاز به مدت زمانی دارد تا خود را بتواند به کاربران معرفی کند و بسیاری از فعالان کم طاقت از این شغل انصراف دادند و به قول خودشان عطایش را به لقایش بخشیدند.

همچنین سیامک، از دیگر فعالان این بخش است که در خیابان ولی عصر فعالیت می کند و به کسب و کار می گوید: تمام افرادی که وارد این حوزه می شوند، باید حداقل شش ماه با سر زدن به مراکز خدماتی دیگر با این محیط آشنا شوند؛ در غیر اینصورت موفق نخواهند بود.



در کجا فعالیت کنیم؟


محیط و خیابانی که می خواهیم کافی نت را در آنجا راه اندازی کنیم، خیلی مهم است. به این دلیل که نباید در محل های خلوت و یا کم رفت و آمد باشد. کافی نت ها بیشتر در خیابان های مجاور و یا نزدیک به دانشگاه مشاهده می شوند؛ پس می توان نتیجه گرفت که در این مکان ها بیشترین رشد درآمد وجوددارد. باید دقت داشت که مکان کافی نت عمر فعالیت آن را تعیین می کند. برای راه اندازی یک کافی نت نیاز به تخصص خاصی نیست و آشنایی با محیط های اولیه وب می تواند پاسخگوی نیاز این حوزه باشد.



چگونه معروف شویم؟

خوش برخوردی در همه شغل ها کلید حل مشکلات است و این موضوع همیشه و همه جا مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است. وقتی مشتری وارد فروشگاه می شود و درخواست سیستم و یا درخواست تحقیق دانشجویی و ... می کند باید به نرمی پاسخ داد. بعد از آن تبلیغات مهمترین بخش برای شناساندن خود به دیگران است. در اینجا می توان با انتشار تراکت های تبلیغاتی در محل فعالیت و با استفاده از سیستم پیامک، خود را به کاربران این حوزه بشناسانیم.
برچسب ها: بازار ، درامد ، هزینه ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
انگیزه
۱۴:۵۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۳
سلام خسته نباشید ممنون میشم که این سوالات من راباجزئیات راهنمایی کنید چون خیلی نیازبه راهنماییتون دارم
من کاردانی رشته کامپیوتر ولیسانس رشته علوم تربیتی دارم که شیفت صبح توی کمیته امداد کارمیکنم ولی رسمی نیستم حقوقم هم متوسطه من توی یه شهرکوچیک زندگی میکنم که اینجا تعدادی کافی نت وجود داره ولی همه آقا هستن کارکنانش ومعمولا هرمغازه یه نفر فقط توش کارمیکنه با یک یا۲سیستم وفقط یکی ازکافی نت ها دونفرآقاکارمیکنند الان من تصمیم گرفتم یه کافی نت بزنم با یک دوست دیگرم که من فقط شیفت بعدازظهر میتونم کارکنم اونجا راستش خیلی دوست دارم که آدم سرشناسی بشم وتوی کارم پرستیژداشته باشم واگر برای کافی نت هم کسی رواستخدام کنم خودم مدیر باشم وبیشتراسم خودم اونجاسرزبانها باشه نمیدونم شما منظورمو خوب فهمیدین یانه ممنون میشم باجزئیات منوراهنمایی کنید البته هنوز تصمیم قطعی نگرفتم که شریک بیارم یاخودم تنهایی راه اندازی کنم ویه نفراستخدام کنم الان کلا درگیرم هرچی فکرکردم شغلی که مراجعینش تقریباهمه قشراز مردم باشه وبتونم توش مشهورتربشم پیدانکردم خیلی وقته دنبال یه شغل دفتری وپرستیژ دارمیگردم بنظرم فعلا کافی نت برام پیداشده اگر شغل دیگه ای هم پیشنهاد دارین ممنون میشم راهنمایی کنید چون توی اداره هم کارمیکنم برای همین یه شغل یکم خوب میخوام راه اندازی کنم تشکر میکنم
Iran (Islamic Republic of)
خانم حسابدار
۲۰:۱۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر
من یک حسابدار هستم ک ب واسطه ی شغلم بیشتر فعالیت های سایتی مثل مباحث مالیاتی (ارزش افزوده _اظهارنامه _حقیقی و حقوقی _لیست بیمه _مالیات حقوق و....) و اکثر کارهایی ک در کافی نت انجام میشه رو مسلط هستم دوست دارم مجوز کافی نت بگیرم جدا از کارم نمیدونم چقدر اطلاعات میخواد کسی میتونه راهنمایی کنه از دوستان؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام
برای اینکه کافی نت بزنیم چگونه آموزش ببینیم.لطفا راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۹ شهريور ۱۳۹۹
بدترین کار.خیلی شغل سختی پر از استرس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۵۹ ۱۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام چقد هزینه میخواد اگه کافی نت بزنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی میرزای
۱۳:۴۵ ۰۷ تير ۱۳۹۹
درآمدش چطور هست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۲۲:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
رمز این را میخوام
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۱۱:۵۲ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام دوستان.ببخشیدبرای کافینت زدن چقدربایدهزینه کرد؟
Japan
ملیحه
۱۰:۳۱ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام
الان در این شرایط کار کافی نت میچرخه؟من میخام کافی نت بزنم با این شرایط نمیدونم کار درستیه یا نه.میشه راهنمایی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۷:۱۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام منم مثل شما هستم.توکل بر خدا کن و راه اندازی کن.کافینت زدن فقط در جای خوبی زدن بستگی داره.موفق باشی
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین صمدی
۲۲:۵۷ ۱۹ دی ۱۳۹۷
با سلام من یک کافی نت زدم در روستای گلین قیه خیلی خوب کار میکنه
United States of America
وحیده
۰۹:۴۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۷
ممنونم از اطلاعت مفیدتون
Iran (Islamic Republic of)
عبدالوهاب پاد
۰۶:۰۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
سلام میخوام بدونم میشه جواز کسب کافی نت رو قصدی ههم گرفت ممنون .
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۲۳:۱۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
مطالب واقعا عالی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۱ دی ۱۳۹۶
ممنون از مطلبتون
Iran (Islamic Republic of)
ترابی
۱۶:۲۴ ۱۱ دی ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید
من میخوام کافی نت بزنم مدرک عکاسی هم دارم و عکسای هنری زیبایی بیرون از آتلیه میگیرم. میتونم توی کافی نت تبلیغ کنم یا صنف اجازه نمیده.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
فائی
۱۹:۲۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
باسلام
میشه برام توضیح بدین که چه مدرک تحصیلی یا نرم افزار و امثال اینها نیازبرای مجوز؟یا اینکه ازمونی باید بدیم تا مجوز بگیریم اگر اره چه ازمونی هست از چه مباحثی؟
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
میرزایی
۱۵:۰۲ ۰۵ تير ۱۳۹۶
سلام میخواستم بپرسم بنده زیر 30 سالمه و لیسانس کامپیوترم و متاهل ایا میتونم پروانه کافی نت ویژه بانوان رو اخذ کنم .؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۲۰:۴۶ ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
سلام میخواستم بدونم جهت دریافت نت برای کافی نت به کجا باید رجوع کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۵
سلام من می خوام کافی نت بزنم اما بودجه برای خرید کامپیوتر ندارم
حداقل میتونم دوتا اونم لپ تاپ
لطفا راهنماییم بکنید
ممنون میشم.
Iran (Islamic Republic of)
lena
۱۳:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
سلام خیلی عالیه تاوقتی راه بیوفتی بقیه وسایل های لازم هم میخری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۵
سلام. من خانم 29 ساله هستم. کارشناس آی تی. توی روستا زندگی میکنم. اینجا میخام کافی نت بزنم. برای روستا باید مجوز گرفت یا لازم نداره؟ میشه راهنماییم.کنین چکار باید بکنم برا کافی نت زدن تو روستا. خیلی نیازمند کارم. خواهشا جوابمو بدین. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۱ تير ۱۳۹۸
سلام توی کدوم روستا هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۵
سلام خیلی ممنون بابت راهنمایی هاتون اما اگر اینکه برای ثبت یک کافی نت از کجا باید شروع کنیم (کارهای اداری) راهم به مطالبتون اضافه کنید خیلی بهتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
ممنون از مطلب مفیدتان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام و خسته نباشید..ممنون از راهنمایی هایی که کردین.
من 16 سال دارم و میخواهم رشته کامپیوتر را بردارم و از الان به فکر یک کافی نت هستم.شما با توضیحاتتان من را بیشتر علاقه مند کردید به کافی نت .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۰ فروردين ۱۳۹۵
سلام
... من 16 سال دارم... از اونجایی.. که.. رشته ی.. من کامپیوتر هست... علاقه ای شدید به این موضوع دارم..... من اگه بخوام خودم.. یه کافینت داشته باااشم. بایییییید از چند سالگی اقدام ... کنمممم..
.. یعنی هم مغازش.. باس خودم باشه.. و هم.. مدیریتش کنم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۳ تير ۱۳۹۵
سلام من هم علاقه زیاد دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۴
با سلام و احترام
در جواب ان خانم متاهل : بله شما هم می توانید . اما شما باید با اگهی دادن در روزنامه افراد خبره ای برای کار در انجا پیدا کنید ک : جوان با استعداد و خوش سیما باشد. با مشتری خوشرو باشد.و بتواند کار انجام دهد. حقوقش را بدرستی و با انعام محاسبه کنید.

تابلوی شما مهم ترین تبلیغ است: نباید بنویسید کافی نت ولی عصر برتر نوین ...
این اسم طولانی ب کار نمی اید.
شما کافیست با فونت بزرگ و با تابلو ک پشتش لامپه بنویسید : کـــــافی نــــــت .
این کافی نت باید بزرگ نوشته شود.

حتی المقدور با مشتریان خود صمیمی شوید البته در حیطه کاری .

سعی کنید برای تحقیق ها یا مقاله ها وقت بزارید و درست و شیک تحویل بدید. قبل از کار درمورد مبلغ صحبت کنید.

آگاه باشید.
خبرداشته باشید ک دنیا چه خبره. از همه استخدامی ها ، ثبت نام ها خبر داشته باشید.
سایت : کافی نت یار خیلی کمک می کند.

مهمه ک: مغازتون تمیز باشه
بوی عطر خنک و خوشبو بده
خودتون تمیز و شیک باشید.
با حوصله باشید.و احترام بزارید. برای مشتری ارزش قایل شوید.
روی در مغازه ننویسید : کپی نداریم...
خوب آقای محترم بزار مشتری وارد بشه بعد بگو کپی در فلان مغازه نزدیکترین جا هست. شاید با برخورد خوب شما یا چند ثانیه وارد انجا شدن ، یادش بماند ک انجا کافی نتی وجود دارد و می تواند بعدا انجامراجعه کند.

و....
هزار تا چیز دیگه .

من بعضی وقت ها تا ساعت سه شب ثبت نام دکترا برای مشتری ها انجام میدادم و اصلا دلم نمی اومد ببندم هرچند پولش کم بود ولی مشتری ها دیگه می دونستن ک فرق دارم با بقیه


و من الله توفیق
Iran (Islamic Republic of)
م س
۲۳:۲۱ ۰۴ مهر ۱۳۹۴
من یک خانم متعهل هستم ،آیامیتونم توی این کارموفق بشم.لطفاراهنمایی کنید.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۳۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
عالی بود
United States of America
علی
۱۵:۱۲ ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
درآمدی که گفتید صحیح نیست
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۱:۰۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
سلام من کافی نت دارم.اگه با ادارات نزدیک ارتباط برقرار کنید و کارای ثبت سیستم اونا رو بردارید نون تو روغنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۳
مرسی ولی ایکاش در مورد ارائه بهتر خدمات هم توضیح میدادین مثل سرعت بالا نت
کلا قسمت چگونه معروف شویم؟ ناقصه
بازم تشکر
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۲۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۳
هزینه ی این میزو صندلیها رو هم وارد محاسبات کنید تشکر
Iran (Islamic Republic of)
حسین امجدیان
۱۶:۳۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
مرسی از راهنمایی های خوبتون
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی شیرازی
۱۴:۱۳ ۲۰ تير ۱۳۹۳
تشکر از راهنماییهاتون
آخرین اخبار